'tool chest locking spring pins' ergens te koop in nl elders voor redelijke prijs?

Vurenhout

Post veel
12 aug 2012
817
162
Twello
Goedemorgen,
Misschien dat ik deze winter een nieuw projectje wil gaan doen en daarbij zoek ik onderstaand.
Maar als ik deze bestel wordt het meubelbeslag vele malen duurder dan wat ik eventueel maak. In Zweden kun je het ook bestellen.
Dus iemand een idee hoe ik hier aan kan komen, zonder 30 euro verzendkosten oid.
Heb al op ali gezocht maar daar is zoeken een ramp.
1697358092920.png
 

timmeren

Actieve deelnemer
11 jun 2016
68
40
Is dat niet zelf te fabriceren? Met een houten pen o.i.d.
Hoef je alleen nog een veer te vinden die een beetje past
 

thomasz

Post veel
11 apr 2015
1.991
818
Omgeving Leiden
Ik dacht aan rampamoeren, een stangetje messing en een veertje.
De gleuf voor de borgring kan je 'draaien' met het stangetje in een boormachine en een scherpe driehoekige vijl.
Maar misschien zijn er betere ideeën hoor.

Overigens zie ik net dat de bussen bij het veritassetje erin geslagen moeten worden. Daar houd ik niet zo van, want dan kan de boel nooit meer makkelijk uitelkaar.
 

mink

Actieve deelnemer
6 jul 2021
396
173
Groene Hart
Even wat verheldering, want ik wist ook niet wat het is en waar het voor dient.

Bekijk bijlage 136355
Begrijp ik goed dat de werking van dit ding is:
zodra het zware deksel wordt opgetild, valt automatisch de voorklep naar beneden?
Lijkt me onhandig als je daar niet op bedacht bent, maar wel handig als je het altijd bodig hebt bij gebruik van de kist.
 

thomasz

Post veel
11 apr 2015
1.991
818
Omgeving Leiden
Begrijp ik goed dat de werking van dit ding is:
zodra het zware deksel wordt opgetild, valt automatisch de voorklep naar beneden?
Lijkt me onhandig als je daar niet op bedacht bent, maar wel handig als je het altijd bodig hebt bij gebruik van de kist.
Nou nee, het plaatje heb ik ergens van internet en of de voorklep naar beneden valt weet ik ook niet. Het is meer om de toepassing te laten zien. Je zou met deze constructie bijvoorbeeld ook een onderliggende lade ( ipv de klep) kunnen blokkeren.
 
  • Leuk
Waarderingen: mink

Vurenhout

Post veel
12 aug 2012
817
162
Twello
Begrijp ik goed dat de werking van dit ding is:
zodra het zware deksel wordt opgetild, valt automatisch de voorklep naar beneden?
Lijkt me onhandig als je daar niet op bedacht bent, maar wel handig als je het altijd bodig hebt bij gebruik van de kist.
Het is een soort reiskoffer. Vroeger hadden ze andere arbo-normen qua gewicht, want het hout weegt alleen al wat. Machinist tool chest noemen ze het ook wel.

Een iets andere constructie is onderstaand, maar het effect is hetzelfde, namelijk vallend paneel. Er zijn ook constucties dat je een pin door de laatjes zet waardoor die er niet uit kunnen.
Persoonlijk wilde ik (als het door gaat) voor bovenstaande contructie gaan, waarbij het bovenste bakje uitsteekt. De deksel is niet zwaar, athans dat is de bedoeling, dus niet 18 mm oid, ik zat meer te denken aan 8 - 10 mm.

1697467503167.png
 

Vurenhout

Post veel
12 aug 2012
817
162
Twello
Is dat niet zelf te fabriceren? Met een houten pen o.i.d.
Hoef je alleen nog een veer te vinden die een beetje past
Gisteren wel over na zitten denken maar een blokkade op logisch denke en nu... met een veertje van een balpen en een messing staafje van Ali van 2 mm kom je een heel eind bedenk ik me nu.
 

Vurenhout

Post veel
12 aug 2012
817
162
Twello
Ik dacht aan rampamoeren, een stangetje messing en een veertje.
De gleuf voor de borgring kan je 'draaien' met het stangetje in een boormachine en een scherpe driehoekige vijl.
Maar misschien zijn er betere ideeën hoor.

Overigens zie ik net dat de bussen bij het veritassetje erin geslagen moeten worden. Daar houd ik niet zo van, want dan kan de boel nooit meer makkelijk uitelkaar.
Dit dus, maar ik ga er van uit dat als het gemaakt is, het voor de eeuwigheid is. Het heeft tenslotte ook niets te verduren en uit elkaar hoeft het idealiter ook niet meer.
 

Nerf

Actieve deelnemer
26 jun 2016
573
283

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.