Toiletdeur van kraaldelen

Iwout

Nieuw lid
2 jul 2021
2
1
Zuid holland
Beste allen,

Ik lees al even met met het forum en zie diverse mooie projecten en oplossingen voorbij komen.

Nu zit ik zelf ook met een vraag.

In Onze nieuwe woning willen we de toilet onder de trap maken, de muur onder de trap en het deurkozijn moeten we nog maken en plaatsen. We zouden dit graag doen zoals onderstaande foto. Maar hoe maak ik dit???
We willen dus een volwaardige toiletdeur met een (nemef 1200) slot, alleen willen we niet het kozijn zien maar alleen de kraaldeeltjes. Een knop in het zicht is geen probleem om de deur te openen uiteraard. Zelf dacht ik een raamwerk te maken van vuren hout incl schoor voor het doorhangen, deze betimmeren met kraaldelen aan de voorkant (achterkant misschien ook voor het kromtrekken???) deze plaatsen in een normaal kozijn. Het kozijn zou ik dan alleen een kraaldeel dikte af willen zagen in diepte zodat deze delen stroken met de deur.

Is dit een goede optie of kan het wellicht makkelijker?

alvast bedankt voor het meedenken

IMG_3314.jpg

• Leuk
Waarderingen: Wickednick

Wickednick

Actieve deelnemer
8 jun 2018
126
62
38
Bergen (L)
Heel kort omschreven is dit misschien een optie:
- standaard binnendeurkozijn iets dieper plaatsen.
- standaard binnendeur (stomp) bekleden met de kraaldelen
- kantelaaf scharnieren gebruiken (deur aan slotzijde op de juiste manier afschuinen)

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.908
3.493
Je laat de rand van de deursluiting een cm over je kozijn vallen. Makkelijkste is wand bouwen, standaard deur afhangen met het draaipunt van het scharnier ter hoogte van de buitenbekleding. zie dus hierboven.

• Leuk
Waarderingen: Wickednick

Iwout

Nieuw lid
2 jul 2021
2
1
Zuid holland
Heel kort omschreven is dit misschien een optie:
- standaard binnendeurkozijn iets dieper plaatsen.
- standaard binnendeur (stomp) bekleden met de kraaldelen
- kantelaaf scharnieren gebruiken (deur aan slotzijde op de juiste manier afschuinen)
Dank voor de reactie, wil de deur dan niet snel krom trekken met kraaldelen aan 1 zijde?

Wickednick

Actieve deelnemer
8 jun 2018
126
62
38
Bergen (L)
Ik heb er zelf nog nooit een gemaakt, maar zo zou ik het wel doen.

Een holle deur heeft alsnog 2 platen aan beide zijden die schijfwerking bieden. Eventueel zijn er natuurlijk ook nog vol multiplex deuren.
Het scharnierpunt breng je tot buiten je bekleding, daarmee verwacht ik dat het wel mee valt wat betreft krom trekken.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.