Toch een boomstamtafeltje gemaakt

ErnstKuhne

Actieve deelnemer
19 nov 2011
304
186
Deventer
www.ernstkuhne.nl
"There are no small projects" schijnt een gevleugelde uitspraak van Frank Loyd Wright in de architectuurwereld te zijn.
Toen iemand uit Deventer me opbelde met de vraag "Ik heb hier een mooie plank eiken staan, kun jij kijken of je daar een leuk tafeltje van kunt maken?" werd ik toch weer uitgedaagd: Het bleek een zogenaamde live-edge plank met de schorskanten er nog aan.
Typisch datgene waar ik normaal verre van blijf.... ik teken altijd alles eerst precies uit en haal dan het hout pas op, dat ik dwing in de vorm die ik bedacht heb. Boomstamtafels laat ik aan anderen over....
Maar je laat een dame niet een hele plank op de fiets naar je werkplaats sjouwen om dan te zeggen: nee zoiets doe ik niet.
Dus toch een ontwerpje gemaakt, de grillige vorm zelfs in Sketchup geschetst en een model afgestemd met schuin geplaatste, doorgeboorde, taps toelopende poten en een charmant laadje eronder.
Vervolgens zelfs de draaibank afgestoft en de kolomboor mishandeld om onder 7,5 graden te kunnen boren....en voila het resultaat...... Ik vind hem zelf wel erg leuk geworden en vanmiddag wordt hij opgehaald!
Een leuk projectje tussendoor.... maar het moet geen gewoonte worden
😉
PB150938.JPGPB150935.JPG
 

SjoerdvR

Actieve deelnemer
6 jun 2016
542
319
Ik vind dat juist de leukere projecten. Mensen met eigen inbreng en ideeën, en nog een mooi stuk hout.

Mooi uitgevoerd!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.