TK: tandwiel aangedreven kolomboormachine

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mjanssen

Nieuw lid
12 feb 2018
14
0
Hoi Paul,

Ik heb misschien wel interesse! Was al van plan om een tandwiel aangedreven boor te zoeken daar ik ook met staal (en rvs) werk. Dan is een goede toerenregeling en laag toeren bereik extra belangrijk.
Heb ook net mijn goedkope Ferm kolomboor de deur uit gedaan, deze was heel onzuiver en had geen vermogen.
Nu heb ik me er alleen nog helemaal niet op georiënteerd van wat ik nu precies zoek.
Wel ben ik fan van degelijke 2e hands spullen. Ik zal even een persoonlijk bericht sturen.
Groeten!

Blom3dd

Actieve deelnemer
31 okt 2013
680
0
Stad Groningen
Trouwens hier in "Stad" worden goede mooie spullen apart gezet bij de metaal boer. Ik ga zo nu een dan eens struinen. Mn laatste aanwinst een altrex trapje voor maar 6 euro. (zat wel onder de spack maar dat heb ik er weer afgepoetst)

Sebastiaan107

Nieuw lid
22 nov 2016
3
0
Trouwens hier in "Stad" worden goede mooie spullen apart gezet bij de metaal boer. Ik ga zo nu een dan eens struinen. Mn laatste aanwinst een altrex trapje voor maar 6 euro. (zat wel onder de spack maar dat heb ik er weer afgepoetst)

Waar is dat precies, dat lijkt mij ook wel wat?!

Gr

spinningwheels

Actieve deelnemer
18 mrt 2017
303
2
@ Blom Zie je er regelmatig Rond massief liggen , zo vanaf 50 mm diameter, tot XXXL
reststukken, wat is hun kilo prijs ?

Blom3dd

Actieve deelnemer
31 okt 2013
680
0
Stad Groningen
Kilo prijs goud ? Ga zelf lekker kijken t' is een leuk uitje. Het zijn allemaal gezellige vaklui. Doen vaak niet moeilijk om een kilotje meer of minder. Je vind er de gekste dingen van messing thee potten tot Heuer bankschroeven, Fiets onderdelen. Alu profielen , rvs kachelpijpen. ga zomaar door. Natuurlijk is het niet nieuw meer. Hergebruik is cool;)

Laatst bewerkt:

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.891
2
Flevoland
Ik weet niet zeker of dat een reactie op de vraag er boven is, maar het getuigd weinig van vriendelijkheid...

Blom3dd

Actieve deelnemer
31 okt 2013
680
0
Stad Groningen
Hoezo? Het was niet onaardig bedoelt. kilo prijs metaal is variabel, gaat mee met de beurs. wat bedoelt Spinningwheels dan? Alu, ijzer alpaca koper?

spinningwheels

Actieve deelnemer
18 mrt 2017
303
2
Sorry was denk ik niet duidelijk, Ik bedoel ijzer, en dan hun Verkoop kiloprijs zo ongeveer.
Dat is natuurlijk een heel stuk hoger dan hun inkoop logisch. Maar ik kom er ook wel tegen die rustig € 1 ,00 de kilo vragen voor reststukjes.

XL500SZ

Actieve deelnemer
1 mei 2017
88
14
Groningen
www.kiwood.nl
@ Blom Zie je er regelmatig Rond massief liggen , zo vanaf 50 mm diameter, tot XXXL
reststukken, wat is hun kilo prijs ?

Van Simmeren heeft vrijwel geen reststukken staf.
Volgens mij had virol in Scheemda dat veel, maar daar ben ik al een tijd niet meer geweest.

kiloprijs varieert nogal met hoeveel je meeneemt.
wel veel minder dan een €1,- is mijn ervaring

Blink

Actieve deelnemer
25 okt 2014
28
0
Is de boormachine nog te koop?

Kun je accuraat de diepte van het boren op aflezen?

Dan heb ik wel interesse (zou jammer zijn dat het oud ijzer word)

Gr. Niels

PaulRT

Actieve deelnemer
12 jul 2012
336
0
Brugge
De boormachine staat hier nog.

Er is een diepte aanslag op de as en een nauwkeurige lineaire instelling.

DSCN8126.jpg

DSCN8127.jpg

DSCN8129.jpg

Laatst bewerkt:

ornament

Post veel
29 nov 2011
1.504
13
Tot welke diameter gat kan je boren met spiraalboren in constructiestaal met deze kolomboor?
Heb je er ook een boorkop bij?

groeten

Ornament

PaulRT

Actieve deelnemer
12 jul 2012
336
0
Brugge
Met de MK3 opname denk ik dat 30mm haalbaar moet zijn.
Boorkop is er niet bij.

Er is reeds een ernstige kandidaat koper. Als het niets wordt laat ik het weten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.