TK: tandwiel aangedreven kolomboormachine

Status
Niet open voor verdere reacties.

PaulRT

Actieve deelnemer
12 jul 2012
336
0
Brugge
Ik heb dringend plaats nodig in de werkplaats, daarom deze aanbieding.

Tandwiel aangedreven kolomboormachine ABORGA E825
- MK3
- uitlading 225mm
- kolom Ø 100mm
- pinole Ø 60mm
- pinoleslag 110mm
- tafel Ø 350mm
- afstand tafel tot pinole max 800mm
- tafel draaibaar en verplaatsbaar over 625mm
- boorkop draaibaar en verplaatsbaar over 130mm
- totale max hoogte 1730mm
- voet 500x400mm
- diepte aanslag
- MK uitwerper
- 8 snelheden 100 tot 2080/rpm
- motor 2 snelheden 0,9 / 0,65 Pk
- 3x230V

Ook te gebruiken op 3x400V met trafo, of mono 230V met frequentieregelaar.

De machine is in uitstekende staat (de tafel heeft amper gebruikssporen) en kan werkend gecheckt worden.
Afhaling in Brugge.

Prijsvoorstel voor deze brok Zweedse degelijkheid: €350

DSCN8119.jpg

DSCN8120.jpg

DSCN8121.jpg

DSCN8124.jpg

PaulRT

Actieve deelnemer
12 jul 2012
336
0
Brugge
Aan het aantal reacties te zien, is hier blijkbaar geen belangstelling voor een oerdegelijke kolomboormachine.

Don_Paul

Actieve deelnemer
3 apr 2008
194
3
Waddinxveen
Ik ben bang dat, hoe degelijk deze machine ook mocht zijn, je mensen afschrikt met je vraagprijs. Voor dat geld koop je een nieuwe met garantie, die mogelijk minder degelijk is maar wel glimt...

Dat geldt overigens ook voor de andere artikelen die je te koop aanbiedt. Je moet dan maar net iemand treffen die precies nu naar jouw boormachine/wielen/... op zoek is. Dan kan de verkoop wat langer duren.

Met lagere prijzen kan je een gelegenheidskoper treffen die denkt 'ach, voor die xx euro koop ik hem, niet direct nodig maar altijd handig'.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
2.618
169
Ik denk dat het probleem eerder toe te schrijven is aan de 3 x 220 motor. De prijs voor zo'n boormachine is heel netjes.

Jurriaan

Post veel
Als je op één of andere manier bij de aansluitingen van de motor kan kijken of hij nu in driehoek is aangesloten en ook in ster aangestuurd kan worden met 3x380V, weet je meer.

Het is dat ik al een fijne kolomboor op krachtstroom heb, maar ik heb vroeger met zo'n Arboga gewerkt, en het zijn fijne machines!

PaulRT

Actieve deelnemer
12 jul 2012
336
0
Brugge
@Don_Paul, je koopt inderdaad een nieuwe voor die prijs, maar dan moet je er wel de V-snaren bijnemen.
Een kolomboormachine met tandwielen in die grootte betaal je minimum 4x de vraagprijs (en die is altijd bespreekbaar).

@chevy66, ik heb het reeds aangehaald in de eerste post: met een trafo kan de machine op 3x400V draaien en met een frequentieregelaar op mono 230V.

@Jurriaan, de motor heeft 2 snelheden en kan dus niet omgeschakeld worden.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
2.618
169
Voor mij zou het geen probleem zijn, maar ik denk dat veel mensen het liefst een machine kopen waar ze direct mee kunnen werken. Je hebt er geen trafo of fr bij, dus die moeten ze dan weer zelf gaan regelen. Ik denk dat je koper uit belgie gaat komen, waar ze nog 3 x 220 hebben. Maar het zijn geweldige boormachines.

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.891
2
Flevoland
onbegrijpelijk :confused:

Paul als je prijs bijsteld dan belandt een mooie machine niet bij oud vuil

Laatst bewerkt:

JOHN LAMERS

Actieve deelnemer
10 aug 2012
603
5
Ter Apelkanaal
Onbegrijpelijk, dat deze machine vergeleken wordt met een Chinees knaken ding van de gamma.
probeer daar maar es met een boor 20 in metaal te boren, waarschijnlijk verbuigt zo’n ding al als je in boter boort.
De prijs is volgens mij heel redelijk.

conectra

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
192
3
Sliedrecht
Prijs is waar het op hangt,,, deze machines mogen zeker niet bij t ouder ijzer, en je koopt er geen moderne machine voor qua degelijkheid,, maar prijs aanpassen of gewoon mensen laten bieden..

PaulRT

Actieve deelnemer
12 jul 2012
336
0
Brugge
Goed nieuws voor geïnteresseerden zonder 3x230V/400V.................denk ik toch :cool:

De boormachine kan op 230V mono aangesloten worden!!
Ik heb een frequentieregelaar op de kop kunnen tikken, met name een Altivar 12 van Schneider Electric

De regelaar is getest en wordt gebruiksklaar geconfigureerd voor de machine.
Een externe potmeter is er bij. Zelf te voorzien zijn een kastje en een schakelaartje.

Dit voor slechts €50!!

Laatst bewerkt:

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.085
5
Leiderdorp
Dan koop je voor weinig een onverwoestbare machine. Heb zelf geen ruimte en behoefte aan zo'n grote kolomboor, maar deze laat alle chinese prullen verbleken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.