Tips gezocht: Messing beschermhoeken en ander messing meubelbeslag

Willem11

Actieve deelnemer
17 nov 2015
135
10
Hallo allemaal,

Ik maak momenteel wat leuke meubeltjes in de stijl van 'campaign furniture'.
(ter illustratie: Campaign furniture - Wikipedia)

Het lukt mij niet om in een webshop de messing beschermhoeken te vinden die zo kenmerkend voor deze meubels zijn.
In de USA en de UK kan ik ze wel vinden, als 'corner brackets' maar in Nederland of Duitsland lijken ze niet te krijgen te zijn. Ik heb echt al avonden gezocht.
Mocht iemand een betere zoekterm weten, of liever nog een winkel kennen, dan hoor ik het heel graag!
Baptist heeft wel iets maar dat is te fijn voor wat ik nu zoek.

Zou dit ook zelf te maken te zijn, door het uit lengtes van messing hoekprofielen te zagen bijvoorbeeld?
Ik heb geen idee van de mogelijkheden om messing zelf mooi te bewerken.

Meer algemeen viel mij op dat er allerlei messing beslag wordt aangeboden. De prijzen en kwaliteit lopen behoorlijk uiteen.
Ervaringen of tips voor het selecteren en kopen van messing beslag waardeer ik erg.

Dank alvast voor het meedenken!
Groeten
Willem
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.716
2.574
Gaanderen
Kofferhoek is de juiste benaming.
Baptist in arnhem heeft ze Weijntjes amsterdam zal ze hebben.
Let wel op dat je echt messing krijgt en geen verkopert.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.128
2.620
Ik denk dat bij die kisten de hoeken gietwerk zijn. Bij gezet plaat krijg je nooit zulke mooie scherpe hoeken. Je zou ze na kunnen maken van messing delen en in elkaar kunnen zetten met hardsoldeer.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.