TIP: Trend dubbelzijdige diamant slijpsteen 300/1000 (DWS/CP8/FC) op iBood tot vanavond

48rmc

Actieve deelnemer
2 dec 2021
447
111
Middelburg
dank voor de tip echter de meningen zijn verdeeld als ik de reviews lees op internet, ze zouden NIET echt vlak genoeg zijn??? wat is hier van waar??? En wat is jullie ervaring?
 
Laatst bewerkt:

48rmc

Actieve deelnemer
2 dec 2021
447
111
Middelburg
Voor de mensen die nog steeds op zoek zijn naar een betaalbare slijpsteen diamant hij is wederom gedaald in prijs bij IBood.com van 50 euro naar 40 euro dus sla je slag;)

Ps volgens mij kun je dezelfde steen op Banggood site kopen alleen heet hij daar geen Trend en is hij een tientje goedkoper alleen moet je dan een tijdje langer wachten, maar uiteindelijk komt bijna alles uit dezelfde fabriek China
 

48rmc

Actieve deelnemer
2 dec 2021
447
111
Middelburg
Toch nog even een nabeschouwing mijnerzijds. Inmiddels heb ik deze Trend diamantsteen al weer een tijdje in gebruik. De eerste weken sleep hij als een tierelier daarna nam de scherpte sterk af, op zich prima, aangezien hij nogal diepe krauwen achterliet, op mijn stalen gereedschap. De 1000 grit zijde was niet echt 100% vlak (gecontroleerd met mijn DIN haak), de 300 grit was een stuk beter. Tegenwoordig gebruik ik de 300 zijde nog alleen voor het vlakken van mijn Japanse wetstenen (ten behoud van mijn diamantsteen, staal slijpen vreet diamant, en aangezien Trend ook niet zo geweldig is qua duurzaamheid verkies ik deze optie ten opzichte van snel verdwijnende diamanten). All in all een "goedkoop" alternatief om je stenen mee te vlakken . Na gebruik droog ik hem grondig af, anders roest hij in no time weg. Ik weet het, je kunt Glassex gebruiken en wellicht zijn er nog meer alternatieven, maar ik weet niet, of dit nadelig effect heeft op Japanse slijpstenen??? Hoe dan ook, tot nu toe heb ik nog geen roest geconstateerd op mijn Trend diamantsteen, dus ik geloof het wel. Ooit gekocht om tweedehands gereedschap met een zwaar beschadigde snijrand, weer snel te voorzien van een scherp snijvlak. Zou ik hem weer kopen,....nee volgens mij is er beter te krijgen voor iets meer geld,....Atoma zou de opvolger kunnen zijn, betere kwaliteit en toch nog betaalbaar. Uiteraard dat is mijn mening, wellicht denken anderen geheel anders over
 
  • Leuk
Waarderingen: bruine_beer en SunRayes

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.