Tip: Narex Zwaluwstaart beitels 89Euro vs 114 Euro

Grant837

Actieve deelnemer
31 mrt 2019
164
48
Eindhoven
Zonder doos, maar goedkoper dan andere Nederlands leveranciers
 

Grant837

Actieve deelnemer
31 mrt 2019
164
48
Eindhoven
Alleen dat ik een aantal goede beitels vond voor een veel lagere prijs dan elders te vinden is. Ik heb geen relatie met deze leverancier.

Als dit niet is toegestaan, dan bied ik mijn excuses aan en kunt u dit bericht verwijderen
 
  • Leuk
Waarderingen: 3xtr3m3

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.791
944
Leeuwarden
Ik begrijp het, goed dat je het even toelicht. Dit forum is eigenlijk toch primair bedoeld voor directe verkoop van spullen door de forumleden. Maar goed er worden wel vaker tips gegeven, over marktplaats aanbiedingen bijvoorbeeld. Ik laat het topic staan.

Dank en groet van Fons
 

LFlab

Post veel
7 mei 2018
969
310
Rosmalen
Ik kwam deze tegen op amazon, met kistje, maar uiteindelijk een paar weken geleden bij gereedschappro besteld. Prima beitels, zijn wel langer en zwaarder dan mijn Stanley 750 reissues, dus het is niet de beitel die ik meteen pak, maar zeker voor zwaluwstaarten in zachter hout (= schuinere zijden van de staarten) prima. En ondanks dat ik eigenlijk vooral 1/2" gebruik toch maar alledrie gekocht.
 

Grant837

Actieve deelnemer
31 mrt 2019
164
48
Eindhoven
Vaandag binnengekomen
 

Bijlagen

  • 20220803_165545.jpg
    20220803_165545.jpg
    120,5 KB · Weergaven: 64
  • 20220803_165605.jpg
    20220803_165605.jpg
    90,6 KB · Weergaven: 65
  • 20220803_165644.jpg
    20220803_165644.jpg
    83 KB · Weergaven: 57
Laatst bewerkt:

LFlab

Post veel
7 mei 2018
969
310
Rosmalen
Afgelopen weekend wat langer gebruikt, maar nog niet super enthousiast. Een klein kistje gemaakt voor grof zeezout op het aanrecht, uit padoek en kersen. Toen ik de nesten in het padoek aan het hakken was (10mm dik materiaal) was de snijkant van de Narex beitel redelijk snel bot. Sneller dan bij mijn Stanley 750 reissues.
Daarnaast zijn ze redelijk zwaar. Het kleine maatje is wel heel fijn om in de hoekjes te kunnen, zonder de zijwanden te raken, dus da's fijn. En, eerlijk is eerlijk, dit was wel een heel pietepeuterig projectje (kistje van 90mm vierkant en 60mm hoog, met zwaluwstaartjes). Nog eens proberen in populieren voor wat groteren projecten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Grant837

LFlab

Post veel
7 mei 2018
969
310
Rosmalen
Ben nu bezig uit eiken voor een kado aan een familielid voor kerst een klein whisky cabinet te maken.
Timmerpanelen eiken die ik had staan op de vandiktebank wat gereduceerd tot 15mm.
Naast mijn reguliere beitels ook de Narexen gebruikt, want zwaluwstaarten. Maar zelfde issue weer, ik had ze netjes geslepen, en ze waren vlijmscherp, maar na twee keer hakken zaten de butsen weer in de snijkant, zou nog kunnen proberen om er een secundary bevel aan te maken die ietsje stomper is.
Ondanks dat ze er redelijk stevig uitzien (best groot, zwaar, zware ring om het heft) met enige voorzichtigheid behandelen, zachtere houtsoorten, en paren, niet hakken...., de klopper maar in het rek laten hangen als je deze gebruikt.
 

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.645
701
Antwerpen
Ondanks dat ze er redelijk stevig uitzien (best groot, zwaar, zware ring om het heft) met enige voorzichtigheid behandelen, zachtere houtsoorten, en paren, niet hakken...., de klopper maar in het rek laten hangen als je deze gebruikt.
ik heb ze ook, al langer, maar de stevigheid en grootte van het heft zijn niet in verhouding tot het tengere staal en daarom gebruik ik ze ook alleen om te paren en daar zijn ze uitstekend voor (scherp en snel te scherpen)
 
  • Leuk
Waarderingen: LFlab

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.