Tip: mdf geschikt voor buiten

EdP

Post veel
4 jan 2016
1.592
540
Steenbergen, Noord Brabant
Ik heb/had in een garage die voor aan ons huis is gebouwd, de twee deuren te vervangen want die waren in een bar slechte conditie. De deuren hebben geen functie meer (de doorgang is dichtgemetseld) en zaten er dus alleen nog voor de sier. In eerste instantie wilde ik de deuren vervangen door cederhout of iets anders wat er de komende jaren weer tegen kan. Rachels in het kozijn plaatsen, daar de cederhouten delen tegen aan zo te maken dat de illusie van de deuren in stand blijft. Bij de zoektocht naar geschikt hout liep ik op de website van de Arnhemse Fijnhout handel aan tegen Medite Tricoya mdf, geschikt voor buiten toepassing. Wordt onafgewerkt gegarandeerd voor 50 (!) jaar. In de grond 25....Is duurzaamheidsklasse 1, dus gelijk aan bijv. Bankirai.
Voor de materiaalkosten hoef je het niet te doen, want de kosten die ik zou moeten maken als ik voor ceder was gegaan zijn hetzelfde. Maar ik had er duidelijk minder werk aan. Dus ook voor buitentoepassing is er een mdf type beschikbaar. Een weetje...
 

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.763
459
Almere
Dit is een restproduct van Accoya? Ik weet wel dat het onbehandeld erg snel algengroen uitslaat, dus behandelen is wel aan te bevelen.
 

EdP

Post veel
4 jan 2016
1.592
540
Steenbergen, Noord Brabant
Klopt helemaal. Het slaat onbehandeld inderdaad groen uit, maar behoud wel zijn sterkte. Ik heb het wel aan beide kanten geschilderd want ik had een andere kleur dan groen in gedachten;)
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.073
414
Groen is toch ook een mooie kleur?

Overigens kende ik het spul al wel. Ik vraag je alleen of in hoeverre het werkt. Volgens mij zit het toch wel in de hoek van de volkern platen, en die werken nogal.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.