[TIP] Mafell P1 cc decoupeerzaag in aanbieding

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.496
344
Torhout, België
Dag forummers,
momenteel is de decoupeerzaag van Mafell (zeg maar de koning van de decoupeerzagen) in aanbieding bij Dictum:

Deze prijs gaat nog eens 20 euro onder de prijs van Baptist (waar die ook al een tijdje in de aanbieding staat). Ik heb er gelijk 1 besteld.
Kies zelf maar wat je met deze informatie doet ;)
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.736
398
Mij is al opgevallen dat sommige Mafell machines gewoon permanent in de aanbieding staan. Zoals de MT55, staat al anderhalf jaar bij een aantal shops in 'promo' aan 603€ met liniaal erbij... Dus om dan een machine van 460€ te bestellen omdat ie 20€ goedkoper geworden is... Maar je hebt alleszins de top van de top gekocht, dat wordt een plezier om mee te werken :cool:
 

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.496
344
Torhout, België
Ja, klopt, ik hou de Mafell P1cc al een aantal jaar in de gaten en vroeger stond hij >1000 geprijsd. Nu toch overal voor <500 euro te vinden. Maar dat kleine beetje extra korting heeft me nu toch over de streep getrokken :) Bij Dictum krijg je nog eens 2% korting als je met bankoverschrijving werkt, dus dat kwam dan nog op 453,58 euro. Ik ben op een punt gekomen waarin ik besef dat mijn hobby geen bevlieging is, dus aan deze machine ga ik inderdaad nog veel plezier hebben. Ik had een tijdje geleden een upgrade gedaan van Black&Decker decoupeerzaag naar Metabo, en eigenlijk moest ik tot de vaststelling komen dat de Metabo nog minder goeie resultaten geeft dan de Black&Decker :confused:
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Dag forummers,
momenteel is de decoupeerzaag van Mafell (zeg maar de koning van de decoupeerzagen) in aanbieding bij Dictum:

Deze prijs gaat nog eens 20 euro onder de prijs van Baptist (waar die ook al een tijdje in de aanbieding staat). Ik heb er gelijk 1 besteld.
Kies zelf maar wat je met deze informatie doet ;)

Voor jou is Nederland Buitenland dus is het kopen in Duitsland hetzelfde maar….
Voor ons Nederlanders is kopen bij Baptist in eigen land en voor die 2 tientjes zou ik persoonlijk veel liever bij Baptist een prachtige bedrijf met een goede service kopen dan in het buitenland.

Mvg, :) .
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.736
398
1000+, jawadde! Ik moet wel zeggen dat goede decoupeerzagen maken blijkbaar toch wel een kunst is. Aangezien ik zelfs regelmatig slechte dingen lees over de Carvex bijvoorbeeld. Bij mij dient het gelukkig enkel voor grof werk, dus ik gebruik nog steeds een 30 à 40 jaar oude blauwe Bosch van mijn vader.
 

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.496
344
Torhout, België
Voor jou is Nederland Buitenland dus is het kopen in Duitsland hetzelfde maar….
Voor ons Nederlanders is kopen bij Baptist in eigen land en voor die 2 tientjes zou ik persoonlijk veel liever bij Baptist een prachtige bedrijf met een goede service kopen dan in het buitenland.
Ik snap je punt wel hoor over lokaal kopen. Ik koop zelf ook heel veel bij Baptist, dus wat dat betreft kunnen ze niet klagen :) En Belgen bestellen ook heel veel op Bol.com, bij gebrek aan een gelijkaardige Belgische webshop. Dus er vloeien veel centjes naar de Nederlandse economie :) En mocht ik de keuze hebben tussen bestellen in Nederland of Duitsland voor dezelfde prijs, dan kies ik altijd Nederland.

1000+, jawadde! Ik moet wel zeggen dat goede decoupeerzagen maken blijkbaar toch wel een kunst is. Aangezien ik zelfs regelmatig slechte dingen lees over de Carvex bijvoorbeeld. Bij mij dient het gelukkig enkel voor grof werk, dus ik gebruik nog steeds een 30 à 40 jaar oude blauwe Bosch van mijn vader.

Ja, het hangt vooral af van de toepassing. Er is een groot verschil tussen snel een uitsparing zagen in OSB voor een constructie en bochten zagen in loofhout die perfect haaks zijn (voor een trap bv.). Die Metabo die ik nog liggen heb hou ik dan voor het grof werk.
 

zoldercircuit

Actieve deelnemer
7 mrt 2019
74
1
Het valt me op dat de Mafel zo dure toestellen zijn. Op welk vlak zijn dien dan zoveel beter? Ik ben geen pro he. Daarom dat ik het vraag.
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.073
414
Ik had een tijdje geleden een upgrade gedaan van Black&Decker decoupeerzaag naar Metabo, en eigenlijk moest ik tot de vaststelling komen dat de Metabo nog minder goeie resultaten geeft dan de Black&Decker :confused:

Ik heb al jaren naar tevredenheid een Metabo decoupeerzaag. Gewoon zo'n instapper. Maar mijn trauma van die Black&Decker die ik daar voor had, ben ik nog steeds niets kwijt. En dan praat ik over 20 jaar geleden. Daar viel echt niets mee recht te zagen.

@zoldercircuit:

Mafell is niet helemaal altijd overal beter in, maar de bouwkwaliteit, de afwerking en de elektronica is top. Ergonomisch kan het soms nog wel wat beter. De P1 cc wordt soms als groot en zwaar ervaren. En ik vind de liniaal van de invalzaag niet top.
 

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.496
344
Torhout, België
Dat is wellicht afhankelijk van het type. Misschien had ik toen de beste Black & Decker en nu de slechtste Metabo :) Haakse zaagsnedes zitten er bij mij niet in, ook niet met Metabo zaagbladen. Metabo stond vroeger voor kwaliteit, maar dat is de laatste jaren toch fel achteruit gegaan als ik me baseer op ervaringen hier op het forum.
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.073
414
Metabo is tegenwoordig ook made in China. Dat zou niet zo erg zijn, als ze hun kwaliteitscontrole op orde zouden hebben. Ik denk dat mijn decoupeerzaag nog wel in Europa is gemaakt.
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.760
733
Enschede, Twente
De Mafell P1 CC heeft vooral zo’n goede reputatie door het speciale zaagblad dat enkel bij Mafell te koop is — een dubbel blad op elkaar gesoldeerd. Dat is dermate stijf dat de zaagsnede niet wegloopt.
Trouwens, ik stel wat wel, maar mss zijn er wel andere leveranciers van dergelijke zaagbladen…
Mafells doelgroep gaat denk ik meer richting aannemerij die met massief hout werkt (de thuismarkt dus), terwijl Festool zich meer richt op meubelmakers.
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.447
394
Dordrecht
Volgens mij zijn de beide bedrijven redelijk naar elkaar toegekropen qua markt. De Mafell is goed en zwaar, wat ik niet nadelig vind trouwens, maar bij een demo gaf de vertegenwoordiger aan dat het niet mogelijk was om hem te laten verlopen, maar met gepaste lompheid lukte me dat daarmee ook wel.
Met rustig zagen is met de meeste zagen redelijk recht te zagen, ga je echt dik loopt ook mijn festool gewoon weg. Het blijft niet het meest fijngevoelige gereedschap...
 

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.496
344
Torhout, België
De Mafell P1 CC heeft vooral zo’n goede reputatie door het speciale zaagblad dat enkel bij Mafell te koop is — een dubbel blad op elkaar gesoldeerd. Dat is dermate stijf dat de zaagsnede niet wegloopt.
Trouwens, ik stel wat wel, maar mss zijn er wel andere leveranciers van dergelijke zaagbladen…
Mafells doelgroep gaat denk ik meer richting aannemerij die met massief hout werkt (de thuismarkt dus), terwijl Festool zich meer richt op meubelmakers.

Goed dat ik die speciale zaagbladen erbij besteld heb dan. Ik was nog aan het twijfelen, want veel info over de versch. types zaagbladen kon ik niet vinden. En 12 euro/stuk leek me wel heel prijzig :eek:
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.