Tijdelijke herstelling bakgoot uit zink

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.940
1.314
Riemst
Een bakgoot/kilgoot aan het huis van mijn moeder lekt. De zink is versleten. Er waren verschillende gaatjes in die ik nu met loodband heb dicht geplakt. Ik wil nu de ganse goot onderhanden nemen zodat die nog een jaar of vijf meekan. Volledig vervangen van het zink is niet aan de orde. Het aangrenzende dak is ook in asbesthoudende leien, daar kan/mag ik niet aankomen.
EPDM inplakken is nogal wat werk. mijn voorkeur gaat naar een vloeibare coating, eventueel met glasvezelinleg.
De belangrijkste vraag is: kan je zonder glasvezelinleg de haakse hoek goed behandelen. Blijft het product kleven tegen de rechtopstaande rand links totdat het droog is5DCE603D-BBA2-4915-8FBD-EE001B0FB514.jpegIMG_4387.jpeg

• Leuk
Waarderingen: wijk0983

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
10.518
3.855
Zorg dat de ondergrond goed droog en stof vrij geborsteld is. Gezien de bereikbaarheid, zou ik er in een keer een zo dik mogelijke laag op zetten. Die rommel plakt echt over al aan. Daar hoef je je geen zorgen over te maken. Ik ken het als hbs 200. Is bij de warmteservice van griffon, maar je hebt het ook van andere merken.

• Leuk
Waarderingen: mathieu

wijk0983

Oud hout
22 sep 2013
2.502
553
Etten-Leur
Een bakgoot/kilgoot aan het huis van mijn moeder lekt. De zink is versleten. Er waren verschillende gaatjes in die ik nu met loodband heb dicht geplakt. Ik wil nu de ganse goot onderhanden nemen zodat die nog een jaar of vijf meekan. Volledig vervangen van het zink is niet aan de orde. Het aangrenzende dak is ook in asbesthoudende leien, daar kan/mag ik niet aankomen.
EPDM inplakken is nogal wat werk. mijn voorkeur gaat naar een vloeibare coating, eventueel met glasvezelinleg.
De belangrijkste vraag is: kan je zonder glasvezelinleg de haakse hoek goed behandelen. Blijft het product kleven tegen de rechtopstaande rand links totdat het droog isBekijk bijlage 161604Bekijk bijlage 161603
Bitumen band met aluminium toplaag zou ik denken, kan in 2 of drie overlappende lagen aangebracht worden. Bijvoorbeeld van Aquaplan.

• Leuk

mikamiro

Nieuw lid
23 mrt 2015
1
1
Ik heb wel eens met gietgoot ( Frencken gietgoot U3 ) gewerkt dat is een 2 Komponenten lijm die je uitgiet en tegen de randen op kwast! Het belangrijkste is dat je de gietgoot ruim giet in de goot zodat het een soort van waterpas gaat worden dan zijn de randen ook meteen niet meer zo belangrijk omdat het water dan toch snel naar de uitloop gaat! Het ziet er ook nog eens heel zink-achtig uit.

Succes

• Leuk

kees poortman

Actieve deelnemer
21 sep 2015
103
78
Oosterbeek
Ik heb wel eens met gietgoot ( Frencken gietgoot U3 ) gewerkt dat is een 2 Komponenten lijm die je uitgiet en tegen de randen op kwast! Het belangrijkste is dat je de gietgoot ruim giet in de goot zodat het een soort van waterpas gaat worden dan zijn de randen ook meteen niet meer zo belangrijk omdat het water dan toch snel naar de uitloop gaat! Het ziet er ook nog eens heel zink-achtig uit.

Succes
Ooit jaren geleden ook toegepast en er niet meer naar om hoeven kijken.
Het materiaal is dermate "lijvig" dat het voldoende blijft zitten aan de opstaande randen.
Er wel voor zorgen dat de ondergrond schoon en droog is voor dat je het aanbrengt.

• Leuk

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.940
1.314
Riemst
Bedankt voor de adviezen. Ik neig naar het vloeibaar rubber.
Verkrijgbaar vlak in de buurt. Eventueel kan ik nog een strook glasvezel in de hoek aanbrengen.
Bitumenband is omslachtig en dan moet de goot helemaal stofvrij gemaakt worden om een goed te kleven.
De gietgoot van Frencken zou ook kunnen, maar denk niet dat ik die in de lokale handel ga vinden.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.