tie-ripje om aan-knop bovenfrees / zelfbouw freestafel

dhrjan

Nieuw lid
3 apr 2023
8
1
Zwolle
Bonjour,

ik heb met plezier zelf een freestafel in elkaar gezet, geen probleem eigenlijk. Wat ik me wel afvroeg; wat doen jullie met de vastgemaakte schakelaar nadat je klaar bent? Ik heb hem nu vastzitten met een tie-ripje maar vraag me af of het slim is hem te laten zitten na gebruik? Ik wil met mn luiheid de knop natuurlijk niet mollen...

thomasz

Oud hout
11 apr 2015
2.560
1.157
Omgeving Leiden
Daar kan die knop wel tegen hoor.
Maar belangrijker: heb je de frees voorzien van een tie-wrap om de schakelaar achter een aparte nullast schakelaar aangesloten?
Als je de knop met een tie-wrap vastzet dan gaat de frees meteen draaien zodra je de stekker in het stopcontact doet.
Dat heeft meestal geen ernstige gevolgen. Meestal dus...

dhrjan

Nieuw lid
3 apr 2023
8
1
Zwolle
Daar kan die knop wel tegen hoor.
Maar belangrijker: heb je de frees voorzien van een tie-wrap om de schakelaar achter een aparte nullast schakelaar aangesloten?
Als je de knop met een tie-wrap vastzet dan gaat de frees meteen draaien zodra je de stekker in het stopcontact doet.
Dat heeft meestal geen ernstige gevolgen. Meestal dus...
Yes, heb er een pedaal tussen, eenmaal ingetrapt gaat de frees + stofafzuiging aan (y)

• Leuk
Waarderingen: thomasz

LFlab

Post veel
7 mei 2018
1.010
319
Rosmalen
Zelf heb ik er ook een tie-wrap aan zitten, maar ik heb een stopcontact met aan/uit schakelaar bij de werkbank (en die zet ik voor inpluggen uit) al wel een nullast schakelaar liggen, maar ik moet nog eens even broeden op hoe die aan te sluiten (wel of niet stekker van bovenfrees afknippen).

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.951
3.516
Je kan een contrastekker aan de uitgang zetten. Dan kan je die schakelaar voor verschillende machines gebruiken.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.