The Domino killer?

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
974
Het is eigenlijk een kleine langgatboor in opzet en gebruik.

Tja, voor een Amerikaan is het misschien een optie. Maar het lijkt mij voor een Europese woodworker geen vervanger voor een Domino, omdat de prijzen van Jessem in Europa erg hoog zijn (en dat de Domino in Europa veel goedkoper is). Misschien ben je met de Jessem iets goedkoper uit, maar de Jessem is veel bewerkelijker in gebruik.
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.075
414
Jessem heeft het op hun beurt weer afgekeken van verschillende chineze varianten. Professioneel verdien je die domino toch wel terug. En voor de hobby zijn er talloze alternatieven of gewoon een domino omdat een hobby geld mag kosten.
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.182
1.969
Klein-Brabant, Vlaanderen
Maar het lijkt mij voor een Europese woodworker geen vervanger voor een Domino, omdat de prijzen van Jessem in Europa erg hoog zijn (en dat de Domino in Europa veel goedkoper is). Misschien ben je met de Jessem iets goedkoper uit, maar de Jessem is veel bewerkelijker in gebruik.
worden domino en jessem hier af & toe verkeerd vermeld ?
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
974
worden domino en jessem hier af & toe verkeerd vermeld ?
Nee, die zijn juist gebruikt. In de video wordt genoemd dat de Domino $1200 kost, terwijl die in Europa €800 kost. De complete Jessem set kost $600, maar Jessem is in de EU circa 40% duurder*. Dus dan kom je op $840 en dat is €772. En dan zijn de verdere accessoires van Jessem ook nog duurder dan die van Festool.

*Hou er rekening mee dat de prijzen op Amerikaanse websites meestal zonder BTW zijn, omdat die per staat verschilt. Het prijsverschil komt o.a. door de BTW, transportkosten en andere importkosten.
 
  • Leuk
Waarderingen: city17 en Wim Kluck

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.923
848
Oss
Ik heb ook een domino en hoewel ik deze eigenlijk te weinig gebruikt lijkt hij me toch iets handiger in gebruik.
 

haasjetik

Actieve deelnemer
20 aug 2009
460
31
Bollenstreek
Jarenlang een Domino gebruikt (en uiteindelijk verkocht en overgestapt op een Mafell doweler; handiger om ook gatenrij mee te maken). Als ik het filmpje zo zie dan is dat Jessem ding lastig om lekker mee te werken.
 

Rdl

Post veel
7 okt 2021
977
399
hilversum
Persoonlijk zou ik knetter gek worden van het afstellen en klooien.
Heb zelf een domino van marktplaats gehaald voor 400 dacht ik compleet met koffer met domino's en alle freesjes.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.