Tendotools tt260

davidbranson55

Nieuw lid
21 nov 2023
6
1
Hulshout
Hey,
Ik heb al heel veel reviews en artikelen gelezen over een schaaf en vandiktebank en ik heb gemerkt dat de goedkope toestellen van bv schepach en dergelijke vaak niet aan te raden zijn. Nu staat er hier in de buurt eentje te koop van tendotools maar daar vind ik amper iets van terug. Deze kan ik aankopen voor 400 euro maar is dit een goede aankoop of spaar ik beter nog een beetje door voor die van metabo bv.

Mvg
David
 
  • Leuk
Waarderingen: Tomasvs

elzenmaa

Actieve deelnemer
23 nov 2014
544
129
Dus niet goed ?
Dat is wat je er van verwacht en wat je er mee wilt gaan doen.
Er zijn mensen die prima uit de voeten kunnen met dergelijke vvd bankjes.

Alternatief is een gebruikte oudere/betere/meer robuuste machine.
Lees hiervoor het draadje van LN over kleinere vvd banken eens door.
Ook op MachineAtlas kun je kijken voor een overzicht.
 

davidbranson55

Nieuw lid
21 nov 2023
6
1
Hulshout
Hij moet gewoon dienen voor de hobby, niet voor heel grote projecten. Gewoon om bv. 2de hands hout terug mooi te maken en te rechten. Zolang ik er ook hardhout mee kan bewerken is het voor mij ok, en dat hoeft niet per 2mm of zo te zijn. Een oude machine heb ik ook al overwogen maar ik ken niets van mechaniek en kan er dan ook zelf weinig aan doen bij problemen.
 

elzenmaa

Actieve deelnemer
23 nov 2014
544
129
maar ik ken niets van mechaniek
Bij een vvd moet je daar toch wel een beetje van weten.
Je moet wel eens messen wisselen en afstellen. En ook moet je controleren of je tafels goed staan en zo nodig afstellen.

Wanneer je nieuw wilt kopen is volgens mij momenteel de goedkoopste betere hobbymatige machine die van Metabo.
 

davidbranson55

Nieuw lid
21 nov 2023
6
1
Hulshout
De messen vervangen en afstellen zal nog wel lukken als ze mij dat is uitleggen. Het gaat mij vooral over de motor en riemen en toestanden waar ik niet veel van ken.
 

mans

Post veel
12 feb 2012
1.062
109
Dat is de 200 mm uitvoering. 250 mm die je moet vergelijken met deze TendoTools is duurder, en overigens daar ook onder de naam Scheppach te koop die weer iets goedkoper is.
misschien even de bril opzetten
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.