Tekeningen

jban

Nieuw lid
18 dec 2023
6
0
Boekel
Hallo, ik ben net gestart met het maken van houten kinderspeelgoed en ben al goed op weg geholpen met info en tekeningen. Nu is mijn vraag zijn er ook tekening met de schaal van 1:1.
Dat zou mij enorm helpen. Dan kan ik de contouren een op een overnemen op het hout. Of heeft iemand een tip hoe ik dat anders kan doen. Groeten John
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.117
242
Goeree-Overflakkee
Het mooie van digitale tekeningen is dat je het zelf op elk formaat kan printen. Check BigPrint.
Dat digitale tekeningen uberhaupt nog een schaal hebben is me een raadsel.

Overnemen van maten op een werkstuk kan bijvoorbeeld erg gemakkelijk door de tekening in een raster te verdelen. Op het werkstuk zet je het raster verschaald naar hoe groot het echt moet worden. Dan neem je op alle snijpunten met het raster de lijnen over en die verbind je met elkaar. Hoe kleiner het raster, hoe nauwkeuriger de overname van punten.
 

quatorze

Actieve deelnemer
29 sep 2013
376
63
Beverwijk. Noord Holland
Naar aanleiding van uw vraag naar 1:1 bouwtekeningen van kinderspeelgoed heb ik ook nog een paar tips.
Op deze pagina staat nog een wat ouder Word-document met links naar gratis tekeningen.
Niet alles zal meer actueel zijn, maar er staan wel tekeningen met maten bij. Dat zal tzt ook mogelijk zijn om te maken, denk ik.

Er staat ook een link naar andere website : freewoodworkingplan.com, daar staat ook veel in, bovendien kun je je abonneren op een nieuwsbrief. Nadeel kan zijn dat er veel in inches wordt gewerkt.

Een ander optie is de website van: Hobbyclub De Doewat.
Daar staat ook speelgoed op met 1:1 voorbeelden en die zijn gewoon te downloaden.

Op de website van: Aduis kun je als zoekopdracht "bouwhandleiding" invullen.
Dan krijg je alles waarvan een bouwhandleiding is en die pdf's kun je downloaden.
Daarin staan ook 1:1 afbeeldingen en bouwbeschrijvingen.

Hopelijk kunt u hiermee een start maken en ervaring opdoen om later ook met handleidingen met alleen maten te kunnen werken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Count Chocula en bert007

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.