Teak ?

Willempie

Post veel
22 jan 2012
1.128
471
Alphen aan den Rijn
Deze week stukken oud kozijn meegenomen wat erg op teak lijkt . Het ruikt naar teak en ook dat vettige zaagsel .
Maar deze lichte kleuren kan ik niet van teak .
Eerst dacht ik nog dat het iets van olie was of zo iets , wie weet hier meer van .

Groeten Willem
tempImagevdNsmm.jpgtempImageazUXEl.jpg

Willempie

Post veel
22 jan 2012
1.128
471
Alphen aan den Rijn
Vorige week op de bijeenkomst van de Gouwegroep bij de firma Doornekamp ( Woodspecials ) , heb ik het gevraagd over deze stukken teak . Het is teak en als je het een dag in de zon legt zijn de gele vlekken verdwenen .

Willem

• Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.932
1.162
Leeuwarden
Vorige week op de bijeenkomst van de Gouwegroep bij de firma Doornekamp ( Woodspecials ) , heb ik het gevraagd over deze stukken teak . Het is teak en als je het een dag in de zon legt zijn de gele vlekken verdwenen .

Willem
Het kan wonderlijk gaan met het verkleuren van teakhout. Ik heb eens een blokrooster gemaakt waarbij het teakhout echt groen van kleur was als ik een keep freesde. Maar dat trok ook binnen enkele dagen bij naar de bekende goudbruine teak kleur.

05C4B437-D2B6-439D-B4FF-4E7EBA7A646E.jpeg

• Leuk
Waarderingen: Willempie

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.