Te leen gevraagd: M65x2 snijplaat

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
kun je het met een draadvijl of desnoods een driehoekvijl of kleine sleutelvijl niet netjes maken op de plekken waar het stroef loopt?
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.736
2.591
Gaanderen
Ze zijn er wel HSS snijplaat M65 x2,00 D115x22 zeskant 6g
Naar mijn mening is deze naam verkeerd. zeskant is snijmoer voor het opzuiveren van schroefdraad.
Kon niet zo snel een prijsje vinden maar bij een andere leverancier was een maat kleiner al bijna 700 euro ex. Ja lenen is wel zo leuk. Toch denk ik niet dat je die zo makkelijk zal vinden.
Draadvijl of iemand met een flinke draaibank.
 

Willempie

Post veel
22 jan 2012
1.030
370
Alphen aan den Rijn
Wat ik met deurbeslag wel eens doe als het zwaar draait , wel m6 . Dwars op de draad een paar groeven slijpen in de schroef . Dan een paar keer in en uit draaien en zo de draad beter maken . In jouw geval een paar zaagsnedes in de moer maken , het is het proberen waard . Hopelijk is het niet te hard .

Succes Willem
 

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.383
836
70
Veldhoven
Het lijkt me waarschijnlijker dat je iemand vindt die dat stuk ijzer even na kan snijden op een draaibank.
Daar zat ik ook aan te denken. 65 mm kan ik wel inspannen, en draad snij ik altijd met een handzwengel, zodat ik het volledig onder controle houd, maar ik weet niet hoe lang het draadeind is. Ik kan 450 mm tussen de centers aan.
@Jurriaan : Als je toevallig in mijn buurt komt, kunnen we het uitproberen. Ik heb ook een draadvijl liggen/
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.167
2.630
Die as past toch op je eigen draaibank? Dan even blauwen met griffon traceelak, de moer er op draaien , dan weet je waar hij vast loopt. Dan kan je daar even een vijl over halen.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.