Sainsmart Genmitsu ProverXL 6050 CNC freesmachine.
-) Geüpgraded met een 1.5kW Watergekoelde spindle
-) Custom controller voor spindle, met eigen geschreven postprocessor voor Fusion360 CAM
-) Custom controller behuizing voor spindle controller
-) Een hele hoop frezen, ER11 collets
-) Pomp en reservoir voor waterkoeling, + tubing
-) Zelf ontworpen stofafzuiging voor zowel originele spindle als 1.5kW spindle. Geprint in ASA
-) Limit switches via optocouplers aangesloten, en in serie gezet in plaats van parallel
-) Enkele bankvijzen om stukken in te klemmen
Al bij al heel mooie CNC machine. Weg wegens niet gebruik - het was toch niet de hobby die ik zocht om mij af te leiden van teveel computerwerk, want CNC is ook veel computerwerk.
Nieuwprijs van de CNC machine bij Sainsmart: €2000 incl BTW en shipping. Prijs accessoires: +-€500 nieuw.
Vraaagprijs: rond €1800

-) Geüpgraded met een 1.5kW Watergekoelde spindle
-) Custom controller voor spindle, met eigen geschreven postprocessor voor Fusion360 CAM
-) Custom controller behuizing voor spindle controller
-) Een hele hoop frezen, ER11 collets
-) Pomp en reservoir voor waterkoeling, + tubing
-) Zelf ontworpen stofafzuiging voor zowel originele spindle als 1.5kW spindle. Geprint in ASA
-) Limit switches via optocouplers aangesloten, en in serie gezet in plaats van parallel
-) Enkele bankvijzen om stukken in te klemmen
Al bij al heel mooie CNC machine. Weg wegens niet gebruik - het was toch niet de hobby die ik zocht om mij af te leiden van teveel computerwerk, want CNC is ook veel computerwerk.
Nieuwprijs van de CNC machine bij Sainsmart: €2000 incl BTW en shipping. Prijs accessoires: +-€500 nieuw.
Vraaagprijs: rond €1800