Tak uit bos

John1969

Post veel
10 jul 2023
931
552
‘s-Hertogenbosch
Afgelopen week na de vakantie begonnen aan een nieuwe klus. Woont die opdrachtgever nog net niet in een bos, maar wel net aan de rand van….🤩.
Onderweg van de ene kant naar de andere kom ik daar leuke bomen en struiken tegen 🫢. Nou heeft de beste man wel een snoei-hobby, maar het opruimen doet hij gewoon op eigen terrein.
Liggen me daar een paar mooie takken tussen… ik dacht taxus 🫣hoe kan een mens zich vergissen. Gisterochtend om half zeven met de kettingzaag ( op accu) de stukken die ik netjes gevraagd had korter gemaakt en gisteravond een stukje ingespannen en verwerkt.
Blijkt het bij nader inzien toch geen taxus te zijn. Ik kijk het aan voor eiken.
Het spinthout is ver heen maar draaibaar, de kern is nog intact maar het geheel heeft, vind ik, een leuk contrast.
Dit is het geworden.
Een vaasje met natural edge ongeveer 10 bij 13 hoog IMG_7750.jpegIMG_7749.jpegIMG_7752.jpeg
Afgewerkt met bijenwas.
Vanmorgen aan de klant overhandigd, welke aangenaam verrast was….

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.313
662
Leuk eiken potje, door de vorm en de onregelmatige rand lijkt het wel uit klei gedraaid.

John1969

Post veel
10 jul 2023
931
552
‘s-Hertogenbosch
Moet ook eerlijk toegeven dat het spinthout vanaf de binnenkant nog een beetje klammig aanvoelde en ook een beetje klei-achtig naar buiten gehaald moest worden. De kern gaf krullen maar het spint was modderig stof /schraapsel ….

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.