Tafelzaag: brom / geen motorrem na uitschakelen

broekhuis

Nieuw lid
11 mei 2011
22
4
Ik heb een gebruikte Scheppach tafelzaag aangeschaft. Deze heeft een 400V 3-fase motor, met motorrem. De zaag wordt dmv een losse aansluitkabel met 5-polige stekkers aangesloten. Bij het proefdraaien bij de handelaar functioneerde alles naar behoren. Nu in mijn werkplaats (aangesloten met een eigen aansluitkabel) start en loopt de zaag ook goed. Draairichting is ook correct. Maar bij het uitschakelen werkt de motorrem niet en geeft de motor een bromtoon. Kan het zijn dat mijn aansluitkabel een defect heeft?
 
  • Leuk
Waarderingen: Boktor026

Boktor026

Actieve deelnemer
1 sep 2016
582
156
Ik heb een gebruikte Scheppach tafelzaag aangeschaft. Deze heeft een 400V 3-fase motor, met motorrem. De zaag wordt dmv een losse aansluitkabel met 5-polige stekkers aangesloten. Bij het proefdraaien bij de handelaar functioneerde alles naar behoren. Nu in mijn werkplaats (aangesloten met een eigen aansluitkabel) start en loopt de zaag ook goed. Draairichting is ook correct. Maar bij het uitschakelen werkt de motorrem niet en geeft de motor een bromtoon. Kan het zijn dat mijn aansluitkabel een defect heeft?
Vraag het eerst de handelaar voor je zelf gaat friemelen.
 

fantic

Post veel
22 mrt 2015
1.278
171
Halverwege Utrecht en Amsterdam
Ik neem aan dat er een ronde 5 polige stekker aan zit?
Weet je zeker dat de nul in jouw wandcontactdoos is aangesloten, als de rem namelijk 230 volt is wordt die niet bekrachtigd als je geen nul hebt.
Meten is weten.
 
  • Leuk
Waarderingen: broekhuis

broekhuis

Nieuw lid
11 mei 2011
22
4
Ik neem aan dat er een ronde 5 polige stekker aan zit?
Weet je zeker dat de nul in jouw wandcontactdoos is aangesloten, als de rem namelijk 230 volt is wordt die niet bekrachtigd als je geen nul hebt.
Meten is weten.
Dank je. Morgen zal ik checken of de 0 correct aangesloten zit.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.