tafelslijpmachine: Goedgoop of duur?

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.767
983
Omgeving Eindhoven
Die van Blom heb ik ook. Van een ander merk dan (Van Cranenbroek), maar het is allemaal hetzelfde maar dan in een ander kleurtje en met een ander stickertje erop.
Voldoet prima als je weinig eisen stelt, maar voor een volgende zou ik echt een zwaarder en steviger model nemen. Band slipt snel door en als deze niet doorslipt draait de motor niet echt meer bij hogere belasting. Voor het grof schuren van staal gaat het wel, maar ik schuur er ook wel eens ijzeren kokerprofielen mee schuin af voor het lassen, maar daar heeft deze toch wel moeite mee hoor. En de ronde schuurschijf loopt er bij mij constant vanaf.

Zo op het oog zien zowel de machine van Huvema als die van HBM er zeker beter uit. Ik heb er nooit echt specifiek naar gekeken, maar van wat ik weet van de keren dat ik bij HBM en bij Huvema ben binnengeweest, is dat het wel redelijk materiaal is voor als je geen pro bent die er hele dagen mee moet werken.
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
En er achter komen dat het toch troep is en na 2 jaar stuk waardoor je toch die duurdere koopt die dan de prijs van de eerste machine plus de nieuwe kost.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.