Al een tijdje forum meelezer en nu mijn eerste bijdrage aan het forum
, wordt een klein salontafelblad uit amouk met een stalen onderstel. Is door omstandigheden jaren geleden dat ik me nog aan een hout project heb gewaagd en is terug even zoeken
.
Het ruwe hout, aangekocht en verstuurd via Masave hout, een absolute aanrader qua service!!

Oude schaafbank nog eens opgestart:

Nu de vragen
als ik de stukken in de klemmen leg blijf ik met een kleine opening van ongeveer 0,5mm zitten op de lengte, als ik de klemmen opspan gaat deze zonder veel moeite dicht, kan ik dit zo laten of moet ik toch proberen de zijkant absoluut vlak te krijgen?

Het resultaat van het vandikte schaven is niet super, zie bijgevoegde foto's. Wat kan ik doen om dit te vermijden? Bij het gewoon schaven heb ik dit probleem niet, wat op zich vreemd is want is zelfde schaafbank?

En als laatste, welke lijm gebruik ik best, lokaal kan ik makkelijk witte lijm of pu bruislijm van rectavit kopen, is dit een optie of moet ik richting de titebond enzo gaan?
Alvast bedankt, Christof.
Het ruwe hout, aangekocht en verstuurd via Masave hout, een absolute aanrader qua service!!

Oude schaafbank nog eens opgestart:

Nu de vragen

Het resultaat van het vandikte schaven is niet super, zie bijgevoegde foto's. Wat kan ik doen om dit te vermijden? Bij het gewoon schaven heb ik dit probleem niet, wat op zich vreemd is want is zelfde schaafbank?

En als laatste, welke lijm gebruik ik best, lokaal kan ik makkelijk witte lijm of pu bruislijm van rectavit kopen, is dit een optie of moet ik richting de titebond enzo gaan?
Alvast bedankt, Christof.