Tafelblad lintzaagmachine kantelen. Belangrijk?

Efvee

Actieve deelnemer
9 jun 2021
723
288
RegioRotterdam
Hoe vaak gebruiken jullie het kantelen van het de tafel van een lintzaag?
Ik zoek een niet al te grote zaag en ik zie dat Baptist twee versies heeft van Record met doorlaat 250 mm: de BS250 en de 'Sabre', even groot maar zwaarder gebouwd met sterkere motor (en steviger prijs). Van de duurdere Sabre kun je begrijp ik het blad niet kantelen.

Vraag is hoe belangrijk is dat? Hoe vaak gebruiken jullie die functie?
 

thomasz

Post veel
11 apr 2015
1.983
813
Omgeving Leiden
Ik heb dat nog helemaal nooit gebruikt, maar het ligt er natuurlijk aan wat voor werkstukken je maakt of denkt te gaan maken.
Overigens zag ik in een filmpje dat je van een sabre 250 het blad wel kan kantelen. Vanaf 7:40 en 11:20
 

SjoerdvR

Actieve deelnemer
6 jun 2016
542
319
in de afgelopen 3 jaar dat ik hem heb, slechts 1 keer gebruikt.
ik moest een blok essen van 10cm hoog onder een hoek gezaagd hebben.

Had ook met cirkelzaag gekund, schaafbank, handschaaf of handzaag...
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
447
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Ik gebruik het voor het maken van stoelzittingen waarvan de randen deels onder een flauwe hoek verjongd zijn, zoals bijvoorbeeld Windsor Chairs. Daarbij vind ik het echt handig, maar verder heb ik het nooit gemist en zijn er altijd wel andere methodes die de klus klaren.
 

Efvee

Actieve deelnemer
9 jun 2021
723
288
RegioRotterdam
Overigens zag ik in een filmpje dat je van een sabre 250 het blad wel kan kantelen.
Je hebt gelijk. De mogelijkheid tot kantelen staat er niet bij op de site van Baptist, en wel bij de BS250 dus ik dacht dat die graad van vrijheid wellicht in het kader van 'solide en robuust' was weggelaten.

Scheve tafel leek me sowieso niet essentieel of zelfs handig. Dank allemaal voor jullie antwoorden.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.