Tafel scheuren dichten met epoxy

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.251
23
vliermaal
Hallo,

ik gebruik Rision EP121 en EP 101 in de verhouding 1/6
Verleden zaterdag gegoten en tot op heden is meer dan de helft nog steeds vloeibaars dit wel normaal?
Ik heb de Firma al een bericht gestuurd maar het loop zeer moeilijk en traag.
Weet iemand van jullie een oplossing vr mijn probleem!!
Mvg,
Rudy

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.652
303
Ik heb m'n twijfels over die verhouding van 1:6.
Vaak 1:1 , 1:2 of 1:3.

Mengverhouding: 100:60 (100 gram hars, 60 gram verharder) zie ik staan...

Dat is rond de 1:67
(1,67:1 zo je wilt)

Laatst bewerkt:

massis

Actieve deelnemer
4 mei 2012
658
49
Bilzen, BE
Precies zoals The Boktor aangaf, Resion van polyestershoppen.nl meng je 100:60 dus 10 hars op 6 verharder, niet 1 verharder op 6 hars.

Dat wordt een hels karwei om proper te krijgen...

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.652
303
Meestal 2 delen resin en 1 deel verharder. Bij jou zou het dan knoerthard moeten zijn, dus ik denk vanaf deze afstand dat je die twee flessen ook omgewisseld hebt?

Edit:
Haha, ben ff in de war. Klopt niet wat ik zeg.

Maar het is geen logische fout die je gemaakt hebt. In principe als je gelezen had:

100: 600 had het nu knoerthard moeten zijn.

Laatst bewerkt:

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.652
303
Rudy:
Ik denk dat je alles er uit moet gieten en uit moet laten druipen. Eventueel met een compressor de resten eruit blazen?

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.251
23
vliermaal
Ik heb een nieuwe mengeling gemaakt als proef,30gr hars 5gr harder (gemixt en laten staan in de beker om +-13u)heb het in de zon gezet zou volgen de firma sneller harden, maar nu nog steeds vloeibaar!Is toch niet normaal of?
Grts,
Rudy

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.652
303
Dat kan verschillen per product.

Giet wat over in een kleinere beker omdat jouw product max 3 cm dik mag zijn.

In de zon buiten? Beter binnen zetten in de zon anders is het te koud.

Sang

Actieve deelnemer
19 mrt 2013
600
15
Berkel en Rodenrijs
Ik gebruik van dat merk altijd de "Snel" versie, maar ook die is na 12 uur nog stroperig. (snel is dus een relatief begrip)
Mengverhouding van snel is 2:1

Nog een tip:
Als je het product een tijdje niet gebruikt wordt het klonterig, net als honing versuikert.
Even 10 minuten de fles in heet water zetten lost dit probleem op

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.251
23
vliermaal
Ik gebruik van dat merk altijd de "Snel" versie, maar ook die is na 12 uur nog stroperig. (snel is dus een relatief begrip)
Mengverhouding van snel is 2:1

Nog een tip:
Als je het product een tijdje niet gebruikt wordt het klonterig, net als honing versuikert.
Even 10 minuten de fles in heet water zetten lost dit probleem op

Ok, bedankt vr de info !!
Mvg,
Rudy

rik ruig

Actieve deelnemer
21 okt 2013
160
39
het kan , maar dat is in een heel zeldzaam geval , dat de harder veroudert is . Ik heb dat een keer meegemaakt met een klant die aankwam met spul wat er op zijn bladen gesmeerd moest ......het was al kauwgom bij het aanbrengen en dat bleef het , er afhalen was een drama , en de fabrikant meende er mee weg te komen door te melden dat je altijd een proefje moest maken .
Uiteindelijk dik 100 euro schuurpapier er tegen aan gegooid .

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.