Heb mijn oude liefde weer eens opgepakt, een tafel lamp maken.
Deze wordt voor mijn dochter, ze vroeg om een compleet houten tafel lamp met een doorschijnende houten kap voor de sfeer in de kamer.
Had onlangs voor haar ook al twee muurlampen gemaakt voor de slaapkamer.
Heb er eerst een ontwerp van gemaakt, en na goedkeuring ben ik er aan begonnen.
De kap van de lamp is 300mm in diameter, terwijl de totale hoogte 470mm is.
De lichtbron is een spaarlamp van 15 watt.
De halfronde kap is gesegmenteerd gemaakt uit grenenhout en is dun gedraaid op 2,5 mm wanddikte en is inmiddels klaar. Heb met een looplamp de doorschijnendheid gecontroleerd.
Hier wat fototjes van het proces.
Had liever b.v. Norfolk pine hiervoor gehad, maar bij gebrek hieraan gekozen voor lekker ruikend grenenhout, heb hiervan veel van liggen.
Volgende week ga ik de voet van de lamp maken, waarna ik de complete lamp zal posten, wordt dus vervolgd.
Groetjes, Ad
Attached files

Deze wordt voor mijn dochter, ze vroeg om een compleet houten tafel lamp met een doorschijnende houten kap voor de sfeer in de kamer.
Had onlangs voor haar ook al twee muurlampen gemaakt voor de slaapkamer.
Heb er eerst een ontwerp van gemaakt, en na goedkeuring ben ik er aan begonnen.
De kap van de lamp is 300mm in diameter, terwijl de totale hoogte 470mm is.
De lichtbron is een spaarlamp van 15 watt.
De halfronde kap is gesegmenteerd gemaakt uit grenenhout en is dun gedraaid op 2,5 mm wanddikte en is inmiddels klaar. Heb met een looplamp de doorschijnendheid gecontroleerd.
Hier wat fototjes van het proces.
Had liever b.v. Norfolk pine hiervoor gehad, maar bij gebrek hieraan gekozen voor lekker ruikend grenenhout, heb hiervan veel van liggen.
Volgende week ga ik de voet van de lamp maken, waarna ik de complete lamp zal posten, wordt dus vervolgd.
Groetjes, Ad
Attached files