Tacker vraagje

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
630
101
Sterksel
In YouTube filmpjes wordt vaak een tacker gebruikt om bijvoorbeeld kisten van multiplex te maken.
Zijn elektrische varianten sterk genoeg als je bijvoorbeeld een kist van 12mm multiplex wil maken en de delen met lijm en een nageltje vast wil zetten?

Zo ja, wat voor eigenschappen moet het ding dan hebben of kan je er 1 aanbevelen?
 

Aheijdendael

Actieve deelnemer
25 apr 2020
60
9
Ik heb er ooit eentje van de Lidl gekocht. Die kan nietjes schieten. Maar het ding ligt nu werkloos in 'n kist, ergens.
Wilde er bijenraampjes mee in elkaar zetten maar dat ging dus niet. Hout is te hard blijkbaar.

Als je er eentje kunt vinden die spijkertjes kan schieten, van die zgn bradnails, dan zou het wel moeten kunnen denk ik.
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.403
296
omgeving Rotterdam
Ik heb overwogen om een electrische accu tacker te kopen, maar koop nu eerst een compressor en dan een perslucht tacker die spijkers schiet.
Dat is uiteindelijk goedkoper en "cordless" heeft voor mij geen voordelen als ik in de garage ben of straks de zolder moet aftimmeren.
 

thomasz

Post veel
11 apr 2015
1.986
813
Omgeving Leiden
Koop een stille compressor! Dat is mijn advies.
Ik had een stanley ding dn200/8/6 met een 6 liter tankje. Maakt een oordverdovend lawaai!
Toen de stanley kapot ging ( overdruk ventiel ging kapot) geruild tegen een airpress h215 6.
Andere verpakking, zelfde lawaai.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.693
2.568
Gaanderen
Algemeen probleem met electrische tackers is de tijd die ze nodig hebben om de slagpin terug te trekken. Werk je rustig dan gaat het prima moet je veel en snel werken neem dan lucht. Ik heb een vrij stille compressor met 3. tackers.
Een voor kleine nietjes een combi voor brads en een grote t nagel tacker.
 

JochemK

Actieve deelnemer
15 okt 2016
637
303
Het Groene Hart
Ik heb de Airpress L 6-95 Silent compressor en die werkt perfect om te tacken en dat "silent" is echt waar, kost ook niet de wereld. Tacker heb ik van Bostitch, heel fijn ding.
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.239
655
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Ik heb, voor het bevestigen van plinten en sierlijsten, een Makita DPT353ZJ overgenomen van iemand. Op 18V accu dus. Schiet nageltjes van 30x0.6 mm, en werkt prima. Hij schiet snel genoeg voor mij, je moet tenslotte tussen verschillende nageltjes ook je machine verplaatsen. Vastzetten van bv. 12x12 mm vuren aan berken muiltiplex ging uitstekend.

Feit is wel dat ik al een 400V compressor heb die ik niet even meeneem de woonkamer in, maar geen 2e compressor ook nog wilde kopen. En ik had al 18V accu's van Makita.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.