Supersized Schoenendoos

mhermans

Actieve deelnemer
28 jun 2020
116
56
Roermond
www.etsy.com
Dit topic is een beetje laat aangezien het project intussen af is, maar ik wilde toch het proces (zover ik daar foto's van heb) en het eindresultaat met jullie delen.

Voor de verjaardag van mijn broertje had ik besloten een grote schoenendoos te maken aangezien hij aardig wat paar heeft en daarbij veel exclusives (welke je alleen kunt kopen door raffles).

PS. Voor de werkbank die in de foto's zichtbaar is volgt later nog een draadje.

Er zijn hier en daar wel wat voorbeelden van dergelijke dozen te vinden, maar ik wilde hem net iets extra's geven door ledjes eraan toe te voegen. Ik ben dus eerst begonnen met het geheel uittekenen in fusion360. Hierin heb ik het geheel redelijk tot in detail uitgewerkt tot en met de kleur en decals toe. Op basis hiervan heb ik de grootte van de stickers bepaald om die vervolgens zelf uit te snijden op de plotter.

Screenshot 2022-04-08 at 16.38.40.png

Vervolgens kon het bouwen beginnen. Hier heb ik helaas niet al te veel foto's van gemaakt. Pas tegen het eind van het project heb ik wat meer vastgelegd.

Zoals te zien op de onderstaande foto is er in het midden een groef, deze groef is er zodat hier een rand in kan komen waar de ledjes onder vallen zodat deze niet zichtbaar zijn. Op de groef komt vervolgens een plexiglas plaat zodat het licht door de hele kist kan schijnen en de schoenen die in de lade staan ook zichtbaar zijn.
IMG_4051.jpg

En vervolgens maken we een sprongetje naar hoe het geheel in elkaar zit
IMG_4657.jpg

Dan na veel schuren opvullen gronden en meerdere lagen verven begint het geheel een beetje kleur te krijgen
IMG_5756.jpg
IMG_5782.jpg
In deze afbeelding is ook te zien hoe de rand geworden is. Dit is uiteindelijk iets anders dan oorspronkelijk gedacht/uitgetekend door een fout bij het uitfrezen van de groeven. Dit is toen bedacht als oplossing.
IMG_5783.jpg
IMG_5940.jpg

Toen was het tijd om alle decals te gaan plakken. Helaas kan mijn plotter maximaal 60cm breed snijden waardoor de sticker op de bovenkant niet uit 1 deel gemaakt kan worden. Hiervoor heb ik hem opgedeeld in 2e op de de plek waar er zo min mogelijk overlap is tussen de twee om zo de naad zo goed mogelijk te verbergen.

IMG_5927.jpg
IMG_5928.jpg
IMG_5929.jpg
 

mhermans

Actieve deelnemer
28 jun 2020
116
56
Roermond
www.etsy.com
Nadat de het eerste deel erop zat was het tijd voor de tweede sticker zo strak mogelijk er tegen te krijgen.
IMG_5930.jpg
IMG_5931.jpg
IMG_5932.jpg

Toen die zat konden de rest van de decals erop (gelijk in combinatie met de ledjes)
IMG_5934.jpg

De tekst erbij aan de binnenkant heeft een betekenis voor mijn broertje. In deze foto kwam ik net een klein stuk ledstrip te kort links achter.
IMG_5943.jpg
IMG_5944.jpg
Nu met de led strips compleet
IMG_5952.jpg

IMG_5979.jpg


De foto's van het geheel in elkaar volgen later vanavond
 

mhermans

Actieve deelnemer
28 jun 2020
116
56
Roermond
www.etsy.com
Dan was er nog een decal die gezet moest worden, Dit was meteen in zowel designwerk als uitsnijden het uitdagendst
IMG_5909.jpg
IMG_5910.jpg


Na veel werk kon die eindelijk volledig in elkaar gezet worden

IMG_5977.jpg

En hier zijn wat foto's van hoe die op zijn plek staat wanneer hij volledig uitgeklapt is en de ledstrips aanstaan.
IMG_9073.jpg
IMG_9080.jpg
IMG_9077.jpg
IMG_9079.jpg


Ik heb ook nog een filmpje gemaakt waarin te zien is hoe de doos geopend wordt. De ledjes worden aangezet met een afstandbediening die op 433mhz werkt.

Nu moet ik nog een keer terug om wat foto's te maken met daadwerkelijk schoenen erin
 

hdv

Post veel
24 nov 2019
864
449
Noord-Veluwe
Super mooi geworden! Echt iets dat uitnodigt om ernaar te kijken. En daarna nog een keer om er nog beter naar te kijken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.