De afgelopen tijd op mijn dooie gemak een oude Kity 634 vlak- en van dikte bank opgeknapt (nee, geen foto's, sorry, weer vergeten
) Uit elkaar gehaald, wat nieuw draad moeten tappen links en rechts, nieuw tandwieltje, dat soort dingen. Nou loopt het gekke ding weer als een tierelier, maar er gaan stukjes hout tussen de messen en het drukdeel zitten. Met drukdeel bedoel ik het metalen deel wat bovenop de messen zit en waar de bouten doorheen lopen die de messen vast trekken.
Als ik de messen er op zet en de bouten vastdraai zitten ze keurig strak tegen de rol en tegen het drukdeel, maar na één stukje hout (hard of zacht, geen verschil) zitten er in het midden dus schilfers die het mes iets van de rol af drukken met onnauwkeurigheid ten gevolge omdat de messen dus een fractie bol staan. Niet zo heel spannend, maar ik benader liever perfectie.
Bouten vaster draaien, dat heb ik afgeleerd
, heeft geen zin. Messen onderling verwisselt met het idee van "je weet maar nooit", helpt ook niet. Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Groet, Rob.
Als ik de messen er op zet en de bouten vastdraai zitten ze keurig strak tegen de rol en tegen het drukdeel, maar na één stukje hout (hard of zacht, geen verschil) zitten er in het midden dus schilfers die het mes iets van de rol af drukken met onnauwkeurigheid ten gevolge omdat de messen dus een fractie bol staan. Niet zo heel spannend, maar ik benader liever perfectie.
Bouten vaster draaien, dat heb ik afgeleerd
Groet, Rob.