Stud finder advies gezocht

Emilio

Oud hout
1 nov 2012
2.769
530
Dordrecht
Ik zoek een detector voor houten staanders in gipsplaat wanden. Ik kom bij de modellen op Google veel tegenstrijdige reviews tegen bij de diverse merken en types.
Is er hier iemand die een apparaatje kan aanraden waarvan hij weet dat het werkt?

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.391
369
Heelsum
ik heb hem zelf niet maar vriend van me is erg enthousiast over de Bosch D-tect 200. die schijnt alles feilloos te vinden en vertelt ook nog hoe diep het ligt geloof ik.

• Leuk
Waarderingen: Emilio

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.445
1.216
Ulvenhout
Ik heb zelf de Bosch Detector GMS 120. Die heb ik gebruikt voor het lokaliseren van electra leidingen in een stenen muur. Waar je dan rekening mee moet houden is dat je spanning op de kabel zet (bijvoorbeeld lamp aan) en dat je je hand op de muur legt voor geleiding. Dan werkt het ineens veel nauwkeuriger.
Ik denk dat het lokaliseren van hout achter een gipsplaat zeker moet lukken.

Je woont redelijk in de buurt zie ik. Je mag hem best komen lenen als je dat wil. Of ik geef hem mee aan een collega van me die bij jou in de buurt woont.
Stuur maar een PB als je dat wil.

• Leuk

elzenmaa

Post veel
23 nov 2014
1.072
294
Ik heb een Bosch Truvo. Balken achter gipsplaat kan deze eigenlijk altijd wel vinden.
Gebruik deze meestal om te voorkomen dat ik in een leiding of elektrabuis boor. Merk dat deze ook wel eens detecteert op plekken waarvan ik dan vermoed dat er niets zit.
Die Bosch GMS 120 van @Musicus is een stuk professioneler en zal waarschijnlijker nog wel wat beter werken

• Leuk

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
3.320
1.052
Enschede, Twente
Wat is WW toch een mooie bron van informatie… Ik was al een tijdje bezig met een goede detector vinden en op basis van de aanbevelingen alhier heb ik net bij de "grote rivier" webwinkel een Bosch GMS 120-27 gekocht (tegen de volgens mij erg scherpe prijs van 80 euro).

Emilio

Oud hout
1 nov 2012
2.769
530
Dordrecht
Beetje late reactie van mijn kant, want erg druk met klussen. Iedereen dank voor de reacties.

De Bosch had ik zelf gevonden en daar vond ik erg wisselende reviews over, dus vandaar eigenlijk mijn twijfels.

De Zircon kende ik nog niet, maar die zijn ook lekker betaalbaar bij de "grande rio do Brasil". Lijkt me dus een prima optie, nu is alleen de vraag welk type, want ze hebben nodal wat keus zeg......

Emilio

Oud hout
1 nov 2012
2.769
530
Dordrecht
Ik heb zelf de Bosch Detector GMS 120. Die heb ik gebruikt voor het lokaliseren van electra leidingen in een stenen muur. Waar je dan rekening mee moet houden is dat je spanning op de kabel zet (bijvoorbeeld lamp aan) en dat je je hand op de muur legt voor geleiding. Dan werkt het ineens veel nauwkeuriger.
Ik denk dat het lokaliseren van hout achter een gipsplaat zeker moet lukken.

Je woont redelijk in de buurt zie ik. Je mag hem best komen lenen als je dat wil. Of ik geef hem mee aan een collega van me die bij jou in de buurt woont.
Stuur maar een PB als je dat wil.
Heel tof aanbod, dank!
Maar ik heb hem doorgaand nodig als eea nu een keer loopt zoals de bedoeling is, dus ik wil er eigenlijk gewoon 1 kopen, want het klusje duurt nog wel een paar jaar....

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.391
369
Heelsum
Ik zoek een detector voor houten staanders in gipsplaat wanden. Ik kom bij de modellen op Google veel tegenstrijdige reviews tegen bij de diverse merken en types.
Is er hier iemand die een apparaatje kan aanraden waarvan hij weet dat het werkt?
voor alleen houten staanders is de Bosch misschien overkill, die kan alles vinden en geeft ook nog aan hoe diep een ligt Enzo. Dan ben je wel meer dan 600 kwijt. Alleen hout zal wel een goedkoper apparaat voor werken, komt ook minder nauwkeurig, als je keer mis zit, extra gaatje vullen....

Waterleiding of elektra kapot of nog erger gas is een groter probleem.

AvdLinden

Actieve deelnemer
30 apr 2014
606
139
Ik heb jaren geleden eens een tijdje een groene bosch kunnen gebruiken en was behoorlijk onder de indruk. Vond hem toen te duur om zelf aan te schaffen maar heb nu die bosch van 80 euro besteld.
Ben benieuwd.

Emilio

Oud hout
1 nov 2012
2.769
530
Dordrecht
voor alleen houten staanders is de Bosch misschien overkill, die kan alles vinden en geeft ook nog aan hoe diep een ligt Enzo. Dan ben je wel meer dan 600 kwijt. Alleen hout zal wel een goedkoper apparaat voor werken, komt ook minder nauwkeurig, als je keer mis zit, extra gaatje vullen....

Waterleiding of elektra kapot of nog erger gas is een groter probleem.
Dat is voor mijn gebruik echt te gortig, simpel en betaalbaar heeft sterk de voorkeur. Alleen als de rest gewoon niet echt werkt is dat een optie.

Emilio

Oud hout
1 nov 2012
2.769
530
Dordrecht
Die zircon K4 zou voor mij nu de keus zijn, die heeft de nieuwste techniek aan boord, is redelijk betaalbaar met 107 euries en heeft waarschuwingen voor metaal en stroom.
Dat lijkt me ook geen verkeerde keus, dus die ga ik maar bestellen. Prijs is een beetje middle of the road en toch zo'n beetje alle opties die ik maar kan wensen.
Ben heel benieuwd hoe nauwkeurig hij gaat zijn, laat ik nog wel even weten.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.