Stofzuigslang

Fluo

Actieve deelnemer
18 nov 2014
582
262
Koekelare
Mijn gewone stofzuiger (shopvac) staat in een aparte ruimte en komt in mijn atelier binnen dmv 40mm pvc buis met daarop een flexibele slang aangesloten. Deze stofzuiger gebruik ik voor alle kleinere machines zoals schuren of frezen.
De 40mm koppeling past op al mijn machines (standaard of via een rubberen verloopstuk) en ik vind het heel handig werken zo.

Maar ... ;) de flexibele slang is eigenlijk heel zwaar en door de grove spiraal aan de buitenkant glijdt die ook niet zo makkelijk langs de werkbank enzo.

Ik ben al een eindje op zoek naar een alternatieve flexibele slang die veel lichter en gladder is, heeft iemand hier ervaring mee?

20210108_160334.jpg20210108_160409.jpg
 

the duke

Actieve deelnemer
11 jan 2020
144
34
Groningen, stad
Ik heb om de ribbelslang een hoes gemonteerd, de hoes word normaal gebruikt om hydraulische slangen te beschermen/bij elkaar te houden. Dit werkt uitstekend
 
  • Leuk
Waarderingen: Fluo

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.736
398
Snakeskin lijkt me ook een goede oplossing! Ik haalde het altijd bij rickdonkers.
 
  • Leuk
Waarderingen: Fluo

avos

Post veel
10 nov 2008
776
116
omg Haarlem
Airbo, Mafell en Festool hebben allen zeer mooie (en dure) slangen. Die van Airbo zijn glad van buiten. Of het in gewicht veel scheelt durf ik niet te zeggen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Fluo

Fluo

Actieve deelnemer
18 nov 2014
582
262
Koekelare
Hebben jullie eventueel tips waar ik zo'n hoes kan vinden, ook die snakeskin kan ik niet vinden in de webshop van rickdonkers
 

remcovandeberkt

Actieve deelnemer
19 jul 2017
31
6
Woudenberg
een vlechtkous is zeker wel een idee. En ook in 40mm te krijgen.
Een kleine google op vlechtkous en er zijn meerdere aanbieders.

Een vlechtkous is wel een leuk klusje om er overheen te krijgen trouwens ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Fluo

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.736
398
een vlechtkous is zeker wel een idee. En ook in 40mm te krijgen.
Een kleine google op vlechtkous en er zijn meerdere aanbieders.

Een vlechtkous is wel een leuk klusje om er overheen te krijgen trouwens ;)
Klinkt sarcastisch? Dat is net het grote voordeel eraan. Als je de sleeves dichter naar elkaar toedrukt worden ze veel groter in diameter. Zo dien je vaak geen bestaande bekabelingen/darmen/... aan te passen om het errond te krijgen.

 
  • Leuk
Waarderingen: Fluo

avos

Post veel
10 nov 2008
776
116
omg Haarlem

hier kun je ze ook bestellen. Heel wat jaren geleden gedaan, zit nog perfect om de slang (incl netsnoer). Wel de beide einden goed vastzetten. Ik heb dat gedaan met een grote krimpkous. Ook op de site verkrijgbaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: jelmer en Fluo

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.