Stofafzuiging en luchtfiltering met Record Power - CamVac CGV336-4, 2000W, 55L

bert007

Actieve deelnemer
17 okt 2020
126
59
Bilzen
Ik overweeg als hobbyist om de record power camvc cgv336-4 200W, 55L aan te schaffen. Hij staat geprijsd aan €500 bij Baptist (niet in voorraad) en bij Willy Vanhoutte. Ik wil deze gebruiken voor een Kity 636 vlakvandiktebank en een Kity 617 tafelzaag, alsook voor enkele kleinere toestellen zoals een afkortzaag en een bovenfrees. Ik heb op het forum hier al positieve reviews gelezen over dit toestel. Ik heb toch nog enkele vragen:
  • Is deze afzuiging geschikt voor deze toestellen?
  • Hoe zit het met het nabestellen van onderdelen? Het is een toestel uit Groot Brittannië en ik vraag me af hoe het zit met invoerrechten als ik rechtstreeks vandaar moet bestellen.
  • Zijn er forumleden die een alternatief kennen in dezelfde prijsklasse?
 

Luccio

Actieve deelnemer
24 feb 2020
215
89
Rijswijk
  • Is deze afzuiging geschikt voor deze toestellen?
Zelf gebruik ik m’n Camvac Wall met 2 motoren vooralsnog alleen op een vvd met 100mm uitgang. Dit gaat perfect. Heb beide motoren dan ingeschakeld.
Verder zou ik de filmpjes van Dennis HookedonWood bekijken.
  • Hoe zit het met het nabestellen van onderdelen? Het is een toestel uit Groot Brittannië en ik vraag me af hoe het zit met invoerrechten als ik rechtstreeks vandaar moet bestellen.
Dit is denk ik een goede vraag voor Baptist / Willy vanHoutte.
  • Zijn er forumleden die een alternatief kennen in dezelfde prijsklasse?
Ik niet
 
  • Leuk
Waarderingen: bert007

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.104
1.735
Terkaple
www.woodworking.nl
Als je op Camvac zoekt op het forum, zie je dat er de laatste weken veel over geschreven is. Vragen over verkrijgbaarheid onderdelen en invoerrechten zijn wel heel specifiek. Je hebt leveranciers uit de UK die een warehouse in europa op het vaste land hebben. Dan betaal je geen invoerrechten.

jaap
 

bert007

Actieve deelnemer
17 okt 2020
126
59
Bilzen
  • Is deze afzuiging geschikt voor deze toestellen?
Zelf gebruik ik m’n Camvac Wall met 2 motoren vooralsnog alleen op een vvd met 100mm uitgang. Dit gaat perfect. Heb beide motoren dan ingeschakeld.
Verder zou ik de filmpjes van Dennis HookedonWood bekijken.
  • Hoe zit het met het nabestellen van onderdelen? Het is een toestel uit Groot Brittannië en ik vraag me af hoe het zit met invoerrechten als ik rechtstreeks vandaar moet bestellen.
Dit is denk ik een goede vraag voor Baptist / Willy vanHoutte.
  • Zijn er forumleden die een alternatief kennen in dezelfde prijsklasse?
Ik niet
Welke VVD gebruik je dan, als ik dat mag vragen? Dan kan ik vergelijken.
 

bert007

Actieve deelnemer
17 okt 2020
126
59
Bilzen
Als ik in de handleiding kijk, zie ik dat deze afzuiging 'can be used' voor een VVD, maar dit is niet nader gespecifieerd. Misschien toch €100 meer uitgeven voor de CGV386-5 versie?
1686431245789.png
 

timmeren

Actieve deelnemer
11 jun 2016
68
40
Ik heb dezelfde, en die heeft ruim voldoende zuigkracht voor mijn vvd dw27300
Alleen is hij wel snel vol, wellicht daarom “can be used”
Een cycloon met een groot vat ertussen kan dan helpen.
 
  • Leuk
Waarderingen: bert007

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.