Ik heb nog enkele foto's gemaakt van details. De verstekken zijn met de hand gestoken. De eerste keer was het deurtje te klein omdat ik niet goed had nagedacht over de maten. Door het wegsteken van de lijst, worden de buitenmaten immers kleiner. Daarom er maar een stukje aangelijmd

. De scharnieren zijn gewone, stalen scharniertjes. Het afhangen van het deurtje is niet zo een groot succes geworden, misschien toch nog eens hermaken. Hoe ik het open kreeg zonder knop? Het bleef gewoon niet dicht!
De panelen zijn inderdaad gewoon vlak, en dit om de eenvoudige reden dat ze niet dik genoeg waren om er nog een bossing aan te frezen. De panelen zijn gemaakt van herzaagde planken van 30 mm, afgewerkt blijft daat niet zo heel veel van over.
De half verdoken zwaluwstaarten van het bovenstuk zijn in de eerste plaats een praktische verbinding. Uiteindelijk is alle handwerk goed meegevallen en is het ook een leerrijk project geweest. Zoals de auteur van het ontwerp ook aangeeft erg geschikt om allerlei handgereedschappen en technieken te oefenen.
En ondertussen loopt het volgende project ...
Attached files