Een goede vriendin van mij wilt graag een TV meubel uit steigerhout hebben. Online had ze een maatwerk variant besteld maar die is helaas nooit geleverd. Nu ben ik redelijk handig (?) en heeft zij mij gevraagd een meubel voor haar te maken. Hout online besteld, 5 meter lang gedroogd. (ik had graag 3 meter gehad vanwege mn schuurtje die maar iets van 4 x 5 is 
Totale afmeting 3 meter lang, 70cm hoog en ca 60cm diep.
Het hout onvangen. Onder het afdakje geplaatst door transporteur en mijn vrouw.

Vervolgens het hout verdelen in drie stapels. kwalitatief uitermate teleurstellende (KUT) stapel, ok stapel en netjes stapel

Vervolgens is duidelijk waarom ik liever wat korter hout had gehad..
We beginnen met het zagen van de muren.

Het resultaat na 2 uur zagen.

De dag daarna gaan we beginnen met het "ruw" vlakken. Doelstelling is om nog wel wat buigingen in het hout over te laten voor 1; genoeg "vlees" om in te schroeven en het rustieke uiterlijk wat gewenst is.

Terwijl ik druk bezig was met schaven begon de vlakbank "stof" te generen ipv schaafsels.. Ik bleek de stofzuigerslang aan de verkeerde kant te hebben gemonteerd waardoor er niks afgezogen werd

Nu beginnen met de "latjes" om het hout te monteren. Fijn om een zelfbouw afkort slde te hebben gemaakt voor dit soort dingen.

Beginnen met de muren.

Nu de muren klaar zijn wilde ik even goed kijken of mijn rekenkunsten daadwerkelijk een beetje uit komen.
Dus buiten, gelukkig regende het niet, een proef montage.

Acties voor morgen:
Deuren x5 maken
Scharneren infrezen
plankjes (5x) maken.
Totale afmeting 3 meter lang, 70cm hoog en ca 60cm diep.
Het hout onvangen. Onder het afdakje geplaatst door transporteur en mijn vrouw.

Vervolgens het hout verdelen in drie stapels. kwalitatief uitermate teleurstellende (KUT) stapel, ok stapel en netjes stapel

Vervolgens is duidelijk waarom ik liever wat korter hout had gehad..
We beginnen met het zagen van de muren.

Het resultaat na 2 uur zagen.

De dag daarna gaan we beginnen met het "ruw" vlakken. Doelstelling is om nog wel wat buigingen in het hout over te laten voor 1; genoeg "vlees" om in te schroeven en het rustieke uiterlijk wat gewenst is.

Terwijl ik druk bezig was met schaven begon de vlakbank "stof" te generen ipv schaafsels.. Ik bleek de stofzuigerslang aan de verkeerde kant te hebben gemonteerd waardoor er niks afgezogen werd

Nu beginnen met de "latjes" om het hout te monteren. Fijn om een zelfbouw afkort slde te hebben gemaakt voor dit soort dingen.

Beginnen met de muren.

Nu de muren klaar zijn wilde ik even goed kijken of mijn rekenkunsten daadwerkelijk een beetje uit komen.
Dus buiten, gelukkig regende het niet, een proef montage.

Acties voor morgen:
Deuren x5 maken
Scharneren infrezen
plankjes (5x) maken.