steigerhouten kloostertafel

Tibandi

Nieuw lid
15 jan 2016
1
0
ik heb twee jaar geleden een buitentafel gemaakt van 360cm ipé planken van 18mm dik. Ondersteund door 2 in de betonnen poten ingegoten bankirai balken van 45mm x 75mm. op de balken dan stalen dwarsprofielen om de +-50cm. Ziet er strak uit en daar kan je met twee volwassenen op dansen zonder doorbuigen.
20140511_144555.jpg
 

dirkp106

Nieuw lid
12 dec 2012
12
0
Ondertussen zijn de poten ook klaar. Zijn H poten geworden gemaakt uit geschaafde balken van 155 x 65.
Nu vandaag de ingekorte balken voor het blad er eens opgelegd.
Nu zijn er 2 van de steigerbalken die vleugelen. en als ik alles tegen elkaar leg komt het niet mooi dicht.
Heb er dan eens de klemmen opgezet en alles in de breedte samengetrokken wat nu wel een mooi geheel geeft.
tegen het vleugelen heb ik dan op 1 korte kant waar ik ze nog moet recht afzagen en eer balkje onder geschroeft en nu is alles vlak.
Maar natuurlijk als ik de klemmen losmaak gaat alles terug open staan.
Ik heb ook geen regels onder het blad. de balken van 5 cm dik zijn vrij stevig en geven niet echt mee op de langte van 3 meter.

Wat kan ik nu best doen om het blad samen te houden?
Ik was al een het denken balkjes van 5 cm dik er onder schroeven in de breedte richting op die manier vang ik het vlinderen op.
Maar als ik dan moet werken met slopgaten dan gaan de balken nog niet tegen elkaar blijven liggen.
Het blad verlijmen is dat een goed idee?
Vastschroeven op regels zonder slopgaten wat gaat dat geven op termijn?
Het is steigerhout dat winddroog is.
Alvast bedankt voor jullie hulp
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.