Startrite zaagtafel onderdeel gezocht

AHK

Actieve deelnemer
17 aug 2017
610
61
Flakkee
Hoi allemaal,

Voor mijn Startrite zaagtafel ben ik op zoek naar de buizen die de geleider dragen. Op mijn zaag zijn deze 136cm wat ik te lang vindt. Alvorens ze af te slijpen even kijken of er hier iemand is die ze heeft liggen.

Startrite-275-4.jpg
 

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.199
563
Mooie machine en zo te zien uitstekend onderhouden. Begrijpelijk dat je aarzelt om onderdelen in te korten.

Is het geen optie om zelf vervangende buizen te maken? Je krijgt mogelijk sneller een bruikbaar aanbod en/of tips als je de diameter en wanddikte vermeldt. Er zijn leden die ook met metaal actief zijn.
 

AHK

Actieve deelnemer
17 aug 2017
610
61
Flakkee
Bedankt voor de reacties. Even ter duidelijkheid dit is niet mijn zaag. Bij die van mij gaan de buizen nog een stukje verder. Ik zou ze ongeveer afgekort willen hebben tot zo'n 61 cm. Meer dan dat zaag ik zelden. De buizen hebben een getand profiel waar het tandwieltje van de geleider overheen rijdt. Zelf maken lijkt me daarom ook geen optie.
 

SimondelaCourt

Actieve deelnemer
19 jul 2016
198
16
Neede
Dat valt wel mee. Ik heb van de week nog een cycloon bij Axminster besteld en ontvangen.
Vanaf 1 januari gaat het nieuwe handelsverdrag in, jouw bestelling viel onder de tot nu toe lopende afspraak waarin weinig tot niets wijzigde. Dat is vanaf 1 januari wel anders.
 

SimondelaCourt

Actieve deelnemer
19 jul 2016
198
16
Neede
Dat is waar. Wat voor gevolgen gaat dat hebben denk je?
Het valt eerst maar te bezien wanneer er wat vanuit de UK naar de EU komt. Post naar de EU ligt op dit moment plat. Als dat loopt dan is het import zoals uit elk non EU land, dus btw en heffingen. En als het item gebonden is aan bepaalde certificaten (voedsel, machines, dieren) dan schijnt dat nog wat ingewikkelder te liggen en moeten zowel de importeur als exporteur (volgens mij geldt dit voornamelijk voor zakelijke klanten) ook documentatie over de import hebben. Al met al een hoop gedoe en kosten en ik kan mij voorstellen dat de onderdelen goedkoper zijn om te fabrieken dan hier naar toe te halen uit de Uk. Helaas
 

AHK

Actieve deelnemer
17 aug 2017
610
61
Flakkee
Waar zit je ? Ik heb 2 van deze machines en misschein ik kan je hulp geven. Ik heb in mijn buurt een heel goet metaal cnc bedrijf waarbij zij hebt onderdelen gemaakt voor mij zaagtafel.

Groetjes uit Almere. Karl
In Achthuizen, Zuid-Holland. Jij hebt twee Startrites staan?
 

Doubledot

Actieve deelnemer
2 jan 2021
86
38
Zaanstreek
Oh hey maar dit is interessant! Ik heb er ook één staan en bij mij is een ander systeem gebruikt, vond dat al niet heel erg stock lijken.. heb je wat close ups van hoe dat zit?😅
 

Arjen Bosse

Actieve deelnemer
22 jun 2016
227
48
Oh hey maar dit is interessant! Ik heb er ook één staan en bij mij is een ander systeem gebruikt, vond dat al niet heel erg stock lijken.. heb je wat close ups van hoe dat zit?😅
Mischien heb je de TA 154, die is uitgevoerd met een metalen strip als geleider.

@AHK, misschien is het wat om voor een aftermarket fence te gaan. Zelf heb ik een VSCT systeem kunnen kopen. Hier ben ik echt super tevreden over in vergelijking met het originele systeem.
 

Doubledot

Actieve deelnemer
2 jan 2021
86
38
Zaanstreek
Mischien heb je de TA 154, die is uitgevoerd met een metalen strip als geleider.

@AHK, misschien is het wat om voor een aftermarket fence te gaan. Zelf heb ik een VSCT systeem kunnen kopen. Hier ben ik echt super tevreden over in vergelijking met het originele systeem.
Ik heb volgens het serienummer een 145, maar inderdaad exact zoals je omschrijft - een metalen strip. Ik ben bereid te ruilen met je, deze strip komt niet veel verder dan bedbreedte. Jij weet zo te horen meer van deze machine (families) dus weet ook beter hoe het compatible met elkaar is.
 

AHK

Actieve deelnemer
17 aug 2017
610
61
Flakkee
Ik heb volgens het serienummer een 145, maar inderdaad exact zoals je omschrijft - een metalen strip. Ik ben bereid te ruilen met je, deze strip komt niet veel verder dan bedbreedte. Jij weet zo te horen meer van deze machine (families) dus weet ook beter hoe het compatible met elkaar is.
Dat werkt helaas niet. Ik heb echt zoals bovenstaand afgebeeld een buis
 

CSK

Actieve deelnemer
30 jan 2013
609
57
Provincie Zeeland
Jouw onderdeel aanbieden op marktplaats tegen ruiling van het kleinere onderdeel. Ik heb zelf de stangen wel eens verkocht op mp, nadat ik een Biesemeyer style fence op mn Startrite gezet had. De koper kocht het omdat hij meer zaagbreedte wou. Er zijn dus blijkbaar wel mensen op zoek naar een breed systeem.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.