Stanley 4 nog te gebruiken?

McAvoy87

Actieve deelnemer
11 okt 2016
105
2
Hoi, heb een stanley 4 gekocht, echter is deze gevallen tijdens transport oid.
een flink stuk ijzer is van de zijkant af. Zou dat uitmaken?
F7D55721-E225-40CC-A7F5-5746D4304FE3.jpg

groetjes!
 

EdP

Post veel
4 jan 2016
1.592
540
Steenbergen, Noord Brabant
Inderdaad, de beschadiging zit op een plek die de werking niet beinvloed. Dat is met de juiste lijm goed te repareren. Als de zool niet vlak is, is dat prima te herstellen, beitel lijkt nog voldoende lengte te hebben. Met wat werk heb je hier nog een prima schaaf aan.
 

TUNE4IT

Actieve deelnemer
14 jun 2017
232
32
Dit gietwerk laat zich ook altijd veel beter hardsolderen (silicon bronze) dan lassen. Als je zelf een beetje ervaring hebt met tig lassen is dat best te doen. Anders zou ik er niet aan beginnen en het of vastlijmen of glad schuren.
 

Don_Paul

Actieve deelnemer
3 apr 2008
229
21
Gouderak
Ik heb er hier een liggen waarvan de zijvleugel gerepareerd was met brons. In het engels heet het 'brazing', ik doe zelf niet aan Nederlandse termen :)

Dat is de klassieke manier om deze schade te repareren. Ziet er overigens best wel mooi uit.
 

McAvoy87

Actieve deelnemer
11 okt 2016
105
2
conclusie: ik kan hem nog gewoon gebruiken, mits hij geen scheur heeft tot aan de mond natuurlijk. Verder is het leuk voor het ooog om hem te plakken maar het heeft geen nut meer...


Dank u zeer :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.