Standaard draaibeitels

t.timmermans

Actieve deelnemer
14 jun 2023
49
55
Schoonhoven
Ik heb eergisteren weer wat nieuwe draaibeitels gekocht, maar zelfs voor beitels die ik al had, had ik geen handige standaard om tijdens het draaien snel van beitel te kunnen wisselen of ze even weg te leggen. Ik ben dus opzoek naar een ontwerp voor een standaard voor mijn draaibeitels, ik heb alleen een probleem. Ik zit in de schuurzolder en heb dus 2 schuine toelopende muren. De 2 rechte muten zijn al bezet.

Heeft iemand een idee hoe ik dit handig kan doen?
Thijs
 

JochemK

Actieve deelnemer
15 okt 2016
637
303
Het Groene Hart
Een plaatje zegt vaak meer dan duizend woorden. Met een foto van jouw situatie kunnen wij beter inschatten waar jij mee geholpen zou zijn.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.701
2.570
Gaanderen
  • Leuk
Waarderingen: t.timmermans

Efvee

Actieve deelnemer
9 jun 2021
725
288
RegioRotterdam
Wat stukken PVC pijp op een plank. Diameter zo dat het ijzer er glad in past maar het handvat stuit. Vul desnoods op met wat latjes. Houd de onderkant open. Je zet de beitels er met de snede naar beneden in. Past waarschijnlijk keurig onder het dakvlak. Zet desnoods op scharnieren aan de onderzijde en een uitvalijzer opzij. Dan kun je ze als je ze niet gebruikt wegklappen onder een gording.
Houd verder rekening met verschil in grootte. De schalenguts heeft veel meer hoogte nodig dan een afsteker of een profielguts. Het loont zeker als je niet veel ruimte hebt de moeite om twee rekken te maken. Een voor schalengutsen, uitholijzers en ander lang/groot spul en één voor de rest.
 
  • Leuk
Waarderingen: t.timmermans

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.182
354
Etten-Leur
plat of schuin in een lade of een rek onder je werkbank of draaibank. pvc pijp om het scherp. Rond draaiplateau voor planten opbouwen met een centrale as en twee multpliexplaten met gaten.voor het daarigereedschap. Magnetische strips.
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.844
900
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Ik heb eergisteren weer wat nieuwe draaibeitels gekocht, maar zelfs voor beitels die ik al had, had ik geen handige standaard om tijdens het draaien snel van beitel te kunnen wisselen of ze even weg te leggen. Ik ben dus opzoek naar een ontwerp voor een standaard voor mijn draaibeitels, ik heb alleen een probleem. Ik zit in de schuurzolder en heb dus 2 schuine toelopende muren. De 2 rechte muten zijn al bezet.

Heeft iemand een idee hoe ik dit handig kan doen?
Thijs
Zaagtafel naast je draaibank zetten ;-)

D&R
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.