ken de prijzen nietIk ben van plan een laag spouwmes te laten snijden
mogelijks heb ik jou te snel willen helpen@ZotVanHout bedankt voor je tips maar wat voegt deze reactie hier verder toe?
Een beschermkap monteren gaat niet werken bij een verdekte zaagsnede. Dat lagere spouwmes is toch juist voor verdekt zagen? Anders kan je net zo goed het originele spouwmes gebruiken.Ik wil (afhankelijk van de kosten) graag meedoen!
Ik ga ervan uit dat je de bevestiging van de beschermkap wel overneemt?
Een beschermkap monteren gaat niet werken bij een verdekte zaagsnede. Dat lagere spouwmes is toch juist voor verdekt zagen? Anders kan je net zo goed het originele spouwmes gebruiken.
Als je hem verlaagd en een kap monteerd taak je zaaghoogte kwijt.
Als je met een “standaard” 3,2mm zaagblad zaagt dan kan je net zo goed zonder spouwmes zagen als met een van 2mmIk ga trouwens uit van een dikte van 2mm staal maar andere diktes zou ook nog kunnen.
Ik heb het bestaande spouwmes afgeslepen, helaas geen optie meer voor een kap maar ik mis dat niet echt.
Een vervanger kopen en die afslijpen is wellicht goedkoper, maar goed, wel een goed plan, dit gaat je helpen.
Zonder spouwmes zagen is vragen om problemen. Ik heb 5 hechtingen in mn kin zitten die daar het bewijs van zijn. Als het erop zit, gebruik het dan ook. Het is bij mij 100x goed gegaan zonder en 1x niet. Een brok hout die daardoor weggeslingerd wordt ontwijk je niet, om maar niet te zwijgen van je vingers die richting het zaagblad getrokken worden