A
Athanor
Guest
De koelkast van onze keuken is na 17 jaar versleten. De laatste twee jaar moeten we regelmatig het condenswater onder de groenteladen opdweilen. Daarom voor de kerstdagen een nieuwe koelkast besteld die ik dacht even snel met de oude om te ruilen. Dat viel echter goed tegen
Er bleek veel water in het kastframe te zijn gelekt met een duidelijke spaanplaat misère als gevolg. Bovendien kon de nieuwe kast niet ingebouwd worden door een eerder geplaatste montagedoos die in de weg zat. En tot besluit moest de nieuwe koeler voor een optimaal energiezuinige werking meer ventilatieruimte achter de kast hebben. Dus: werk aan de winkel!!
Ziehier de ellende:

Dat werd een nieuwe onderplaat en zijkant. De bestaande kast is 16 mm. De vervangende platen zijn 18 mm. Ik heb ze met doorlopende domino's in elkaar gezet. Vervolgens de oude bodemplaat als mal gebruikt om de pootstellen weer op de juiste plek te kunnenbevestigen. De betimmering van de achterwand verwijderd met hulp van de invalzaag en daarna de montagedoos verplaatst. Hier de foto's van deze spoedklus, veel onverwacht extra werk waarvan ik het meeste voor de kerst klaarhad. De afwerking dit weekend nog gedaan.
Fons

Hier het eindresultaat, nog even een rooster kopen om meer ventilatie over de plint de realiseren en als laatste de plint weer bevestigen.

Ziehier de ellende:

Dat werd een nieuwe onderplaat en zijkant. De bestaande kast is 16 mm. De vervangende platen zijn 18 mm. Ik heb ze met doorlopende domino's in elkaar gezet. Vervolgens de oude bodemplaat als mal gebruikt om de pootstellen weer op de juiste plek te kunnenbevestigen. De betimmering van de achterwand verwijderd met hulp van de invalzaag en daarna de montagedoos verplaatst. Hier de foto's van deze spoedklus, veel onverwacht extra werk waarvan ik het meeste voor de kerst klaarhad. De afwerking dit weekend nog gedaan.
Fons

Hier het eindresultaat, nog even een rooster kopen om meer ventilatie over de plint de realiseren en als laatste de plint weer bevestigen.