Splinterkap vervangen

Damo

Nieuw lid
10 aug 2021
2
1
Kop van Noord-Holland
Goedemiddag,

Recentelijk zijn de splinterkappen op mijn Dewalt (DWS 5022) versleten. Nu heb ik in de maanden maart-juni met engelengeduld gewacht op op nieuwe, maar door leveringsproblemen zijn ze nooit geleverd. Uit ellende (en na een tip op dit forum waar ik het op heb gelezen) heb ik een makita strip gekocht. Keurig rubber strip, dikte is idem aan de dewalt, maar de dewalt is beduidend breder, wat mijn voorkeur zou hebben. Dit is de strip, die inmiddels wel weer leverbaar is naar het schijnt DeWalt DWS5029 Vervangingsstrip zaagsnede voor DWS5021 / DWS5022 / DWS5023 - 3m - DWS5029-XJ

Nu zag ik, dat het plakmechanisme geen technisch hoogdravend meesterwerk is, maar gewoon een rubberstrip met dubbelzijdig plakband. Daar ik nul materiaalkennis bezit mbt rubber, vroeg ik mij af of het niet veel handiger is om via Amazon of Ebay een losse rol te kopen van de juiste dikte en breedte en daar zelf met dubbelzijdig tape een strip van te maken.

Nu is mijn vraag: wat voor materiaal is die strip precies? Wat voor rubber? Ik kom namelijk ook neopreen e.d tegen. Hoe hebben jullie dit opgelost, of koopt iedereen "gewoon" de 30 euro kostende merkartikelen?

Alvast bedankt voor de hulp!
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.624
1.143
Fryslân
Ik gebruik al jaren de makita variant op mijn dewalt rails. Ze zijn een stuk voordeliger dan die van dewalt, en de werking is identiek.

Ik haal de oude eraf, en maak het met wat aceton schoon voordat ik de nieuwe erop plak.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.