Spiraal klok

mrRuben

Actieve deelnemer
21 okt 2017
397
87
Belgie
Deze klok is geïnspireerd op één van de intro's van de Britse serie doctor Who. Het was een uitdaging op Youtube waar een 50tal maker aan mee deden.
Zoals je kan zien is de spiraal met de uren op niet perfect rond gesneden, maar dat was de bedoeling (nee echt ;) ). Het idee was dat dat het speelse karakter van de serie zou weerspiegelen. Ik moet nog wat meer foto's nemen, maar in het zijaanzicht kan je al zien dat spiraal steeds dieper gaat. hierdoor moest ik de wijzers van de klok wat buigen.

front.jpg

side.jpg

bottom.jpg

In dit filmpje kan je de laatste afwerking zien, waaronder ook het uitsnijden van de spiraal... net iets TE diep. Het is een van de eerste fimpjes waar ik in spreek (ben ik niet zo goed in) en ik heb er niet op gelet dat de microfoon weg gedraaid stond... dus het is hier en daar wat zacht :cool: .

Laatst bewerkt:
Prachtig Ruben,

Daar willen we meer van weten.
Welk hout heb je gebruikt ?. Hoe heb je het afgewerkt en waar mee heb je die kleur in de wijzerplaat gekregen.
Naar mijn idee komt hij prima uit en geeft hij inderdaad het speelse karakter weer van de Dr.Who serie.

Ik kan helaas het filmpje niet zien. Meestal plaats ik de filmpjes eerst op youtube en kopieer ik de link daarvan in het bericht.

Groet Edwin

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: mrRuben en jaap

mrRuben

Actieve deelnemer
21 okt 2017
397
87
Belgie
Dag Edwin,
Ik heb de link naar het filmpje aangepast.
Het hout is linde, de textuur heb ik afwerkt met koperverf (met een patina effect) en blad koper. De cijfers en de verdelingen van de minuten (die trouwens ook niet 100% juist zijn ;) ). Met een "Old Silver" verf. Die geeft een metalig effect, maar dat zie je hier niet zo goed. ik heb die ook gebruikt als onderlaag voor mijn ander project met de ketting.
De wijzerplaat en de achterkant heeft dan een laagje olie gekregen, van die heel exclusieve uit de ikea.

• Leuk
Waarderingen: hartvoorhout.jouwweb.nl

jelmer

Post veel
10 jan 2009
2.458
948
Fryslân
Die is leuk geworden. En iets compleet anders dan de klok die ik aan het maken ben.
Leuke technieken die je gebruikt om het hout te kleuren.

• Leuk
Waarderingen: mrRuben

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.