Collega's van mij zouden voor hun kinderen een Kidkraft treintafel willen kopen.
Toen ze mij een foto lieten zien dan leek mij de constructie nogal basic, dus zou ik deze eigenlijk zelf willen maken.
Aangezien ik zelf nog maar mijn eerste stappen in houtbewerking aan het zetten ben zou ik dus via dit onderwerp wat tips willen verzamelen.
Iemand een voorstel wat voor hout ik best zou gebruiken? Bv 12mm multiplex?
Hoe kan ik de horizontale plaat (waar het speelgoed opligt) best monteren?
De tafel moet naar een 1e verdieping (appartement) dus het moet dus mogelijk zijn om dit in elkaar/uit elkaar te halen.
Ik dacht aan domino's (als mijn buurman mij even uit de nood wil helpen tenminste, zelf nog geen in bezit) zonder te verlijmen
Eventueel onderaan nog enkele L profielen met schroeven bevestigen.
Als opslagruimte voor het speelgoed dacht ik gewoon aan 2 houten bakken op wieltjes, geeft een beter overzicht (voorbeeld)
Het gaat om deze tafel met volgende afmetingen 124 x 87 x 41 cm (lxbxh)

Toen ze mij een foto lieten zien dan leek mij de constructie nogal basic, dus zou ik deze eigenlijk zelf willen maken.
Aangezien ik zelf nog maar mijn eerste stappen in houtbewerking aan het zetten ben zou ik dus via dit onderwerp wat tips willen verzamelen.
Iemand een voorstel wat voor hout ik best zou gebruiken? Bv 12mm multiplex?
Hoe kan ik de horizontale plaat (waar het speelgoed opligt) best monteren?
De tafel moet naar een 1e verdieping (appartement) dus het moet dus mogelijk zijn om dit in elkaar/uit elkaar te halen.
Ik dacht aan domino's (als mijn buurman mij even uit de nood wil helpen tenminste, zelf nog geen in bezit) zonder te verlijmen
Eventueel onderaan nog enkele L profielen met schroeven bevestigen.
Als opslagruimte voor het speelgoed dacht ik gewoon aan 2 houten bakken op wieltjes, geeft een beter overzicht (voorbeeld)
Het gaat om deze tafel met volgende afmetingen 124 x 87 x 41 cm (lxbxh)

Laatst bewerkt: