Speelgoedversie Tesla Model X

quatorze

Actieve deelnemer
29 sep 2013
376
64
Beverwijk. Noord Holland
Naar aanleiding van de (lease)auto van mijn zoon had ik besloten om daar een speelgoedversie van te maken voor mijn kleindochter.
Nu ben ik maar een gewone hobbyist met zeer beperkte werkruimte en daardoor geen grote machines. Meestal gebruik ik mijn Proxxon DSH-figuurzaag (uit 1998) met zaagje 9 of 12 als vervanging voor de cirkelzaag. Dus goed rechte en haakse stukken zagen gaat maar zeer beperkt lukken, hoewel ik er ook latten uit een plank mee zaag.

Na wat speurwerk op internet heb ik een "drawing" gevonden en deze wat aangepast. Ook nog wat voor- en achteraanzichten gevonden en daar maar mee begonnen. De zijaanzichten via Paint wat aangepast (vooral de bovenste zijstijlen) en via schaalaanpassing bij het printen een voorbeeld op ware grootte gemaakt (playmobielformaat).
Al met al is het geen strak topmodel geworden, zeker niet wat schilderwerk betreft, maar als speelgoed voldeet het.
Hier wat foto's van de verschilllende stadia en het eindresultaat.
 

Bijlagen

  • ModelX 01.JPG
    ModelX 01.JPG
    85,4 KB · Weergaven: 67
  • ModelX 02.JPG
    ModelX 02.JPG
    56,1 KB · Weergaven: 45
  • ModelX 03.JPG
    ModelX 03.JPG
    68,7 KB · Weergaven: 44
  • ModelX 04.JPG
    ModelX 04.JPG
    67,8 KB · Weergaven: 43
  • ModelX 05.JPG
    ModelX 05.JPG
    72,7 KB · Weergaven: 45
  • ModelX 06.JPG
    ModelX 06.JPG
    87,6 KB · Weergaven: 47
  • ModelX 07.JPG
    ModelX 07.JPG
    80,4 KB · Weergaven: 50
  • ModelX 08.JPG
    ModelX 08.JPG
    95,2 KB · Weergaven: 67
  • ModelX 09.JPG
    ModelX 09.JPG
    70,2 KB · Weergaven: 69

Joost Kok

Hout met mogelijkheden
25 jan 2019
316
117
Eemnes
Die is toch hartstikke leuk geworden. Model is duidelijk, belangrijkste is dat je kleindochter er blij mee is. Kan ze net zo hard rijden als papa. 😉
 

thomasz

Post veel
11 apr 2015
1.996
821
Omgeving Leiden
Leuk ding! Daar zit een hoop werk in denk ik. En bij een speelgoedauto is het extra leuk als deuren open kunnen. Dan kan de hamster ook eens in een tesla rijden :)
Verven is ook niet zo mijn ding, maar met een spuitbus krijg ik wel aardige resultaten, mits ik er aan denk dunne laagjes op te zetten. Heeft te maken met geduld en zo...
 
  • Leuk
Waarderingen: MartijnEHV

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.