Speaker schroefgaten repareren, beste manier?

Jmol

Actieve deelnemer
4 okt 2020
49
6
Beste forumleden, ik heb een set speakers gekocht en de vorige eigenaar heeft er een zooitje van gemaakt met het opknappen van de schroefgaten.
Zie de foto, hoe kan ik deze het beste herstellen? Zit te denken aan 2 komponenten houtrot vuller.

In deze gaten komt een schroefdraad te zitten.
 

Bijlagen

  • _20201004_181617.JPG
    _20201004_181617.JPG
    811,4 KB · Weergaven: 113

Marijn

Actieve deelnemer
8 feb 2012
368
159
Eindhoven
Ik zou dryflex van repair-care nemen, wel wat aan de prijs maar zeker goed in te schroeven. Gebruik het vaak voor keukenkastscharnieren waarbij de (spaanplaat) uitsparingen in de deurtjes niet goed meer passen, of bijvoorbeeld een stuk van het frontje afgebroken is.
 

thomasz

Post veel
11 apr 2015
1.985
813
Omgeving Leiden
Ruim rond de 'disaster area' met de frees een rond of vierkant stuk er uit frezen en er een nieuw stuk mdf in zetten. Daar dan weer een gat voor de speaker in maken.
 

Jmol

Actieve deelnemer
4 okt 2020
49
6
Dit gaat is voor de tweeter maar de midrange is helaas net zo erg.
Het zit aan beide kanten, zowel aan de zichtkant als de niet zichtkant.
 

Jmol

Actieve deelnemer
4 okt 2020
49
6
Gaat om de topkast
 

Bijlagen

  • kenwood-ls-1900_389489.jpg
    kenwood-ls-1900_389489.jpg
    20,5 KB · Weergaven: 66

Jmol

Actieve deelnemer
4 okt 2020
49
6
Nieuw frontpaneel heb ik inderdaad ook aan zitten denken maar hoe maak ik dan exact de contouren van de speakers in het hout met een bovenfrees?
 

thomasz

Post veel
11 apr 2015
1.985
813
Omgeving Leiden
Gaat om de topkast
Bij deze kast valt het wel mee zo te zien. Toch?
Misschien is het verstandig van beide topkasten foto's van zowel de binnen als de buitenkant te plaatsen.
Ik zag op internet dat het 'vintage' boxen zijn. Kan je daar de originele speakers nog voor vinden? Als er andere in komen worden de maten ook anders en is er meer werk te doen, zo bedacht ik.
 

the duke

Actieve deelnemer
11 jan 2020
144
34
Groningen, stad
de cirkel doe je met een cirkelgeleider, de vierkanten maak je met 4 latjes, voor het vierkant een frees gebruiken met de radius van de hoeken. is de radius te groot moet je deze ook zelf gaan fabrieken, in dat geval is een copieerring een uitkomst,
 

TUNE4IT

Actieve deelnemer
14 jun 2017
232
32
Zijn het alleen de schroef gaatjes die uitgelubberd zijn en dekken de speakers alle lelijke dingen af? Dan kan je ook gewoon wat epoxy in de gaten doen en alles opnieuw vast zetten.
 
  • Leuk
Waarderingen: macabre

macabre

Actieve deelnemer
5 aug 2020
100
34
67
Kollum Friesland
Is ook mijn idee zoals hier boven is voorgesteld door @TUNE4IT . Wel met de juiste boor de gaten weer opnieuw boren, anders knapt het gerenoveerde stukken weer los. lijkt mij de meeste kans van slagen.
 

Jmol

Actieve deelnemer
4 okt 2020
49
6
Voornamelijk de gaten inderdaad, beide sommigen gaten is echt een stukje eraf wat de vorige eigenaar helemaal geplamuurd heeft om er weer een gat van te maken. Ik ga al dat plamuur verwijderen en dan met epoxy aan de slag, mocht dat niet werken kan ik altijd nog een nieuwe baffle maken. Nu komt alleen de vraag, welke epoxy is het beste om te gebruiken?

Ik zie hierboven een advies of zijn er andere/betere varianten?
 

macabre

Actieve deelnemer
5 aug 2020
100
34
67
Kollum Friesland
Ikzelf heb Wilsor 2 comp. houtfiller kunsthars een keer gebruikt met een ander soortgelijk project. Zit figuurlijk als een huis huis. Hoe ruwer de te plamuren gedeelten zijn hoe beter de hechting.stuk ducktape aan de achterzijde friemelen en plamuren. Klein gereedschap daarbij is handig, bv een Dremel oid om het na droging bij te schuren. wat bij het plaatsen van de units geld de regel; vast is vast, je haalt het (bijna) nooit weer los.
 

Jmol

Actieve deelnemer
4 okt 2020
49
6
Bedankt voor de reacties, denk dat ik eerst met epoxy aan de gang ga. Als dat niks wordt, ga ik nieuwe baffles maken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.