Spannend!

xplsvsplntd

Actieve deelnemer
27 dec 2020
31
4
Zwevegem
Goeiedag iedereen!

Mijn naam is Jonathan. Afkomstig uit West Vlaanderen, tegen de Franse grens!
Het voorbije jaar ben ik zoals velen meer dan ooit bezig geweest met thuis klussen.
Sinds enkele maanden is geleidelijk aan ook het idee beginnen groeien om zelf meubelen te leren maken.

Het doel is om dit jaar een tv meubel en een paar nachtkastjes uit massief hout te bouwen. Vervolgens wil ik me wagen aan een kleine inbouwkast voor onze inkom, om dan, als alles vlot gaat, hopelijk nog ditzelfde jaar te starten met de bouw van een forse kleerkast.

Op dit moment heb ik, buiten het inéén hameren van enkele moestuinbakken, en ooit eens een simpele werktafel, nog geen ervaring.
Waarschijnlijk neem ik bij deze dan ook gelijk veel te veel hooi op mijn vork.
Echter geloof ik van mezelf dat ik toch wel een zekere handigheid bezit, en de motivatie is er ook. Dankzij mijn dagjob als programmeur kan ik bovendien ook heel goed Googelen en Youtuben. :geek:
Dus dacht ik van er gewoon gelijk in te vliegen en gewoon te beginnen bouwen.

Worst case verlies ik wat tijd en geld, en ontwikkel ik nieuwe vaardigheden, toch?!
 

xplsvsplntd

Actieve deelnemer
27 dec 2020
31
4
Zwevegem
Welkom. Leuke uitdaging. Ik ben wel benieuwd wat een 'inkom' is.
West Vlaming zoals ik dus al zei. :D

De inkom, bij ons West Vlamingen, is wat de rest van de Nederlands sprekende populatie de hal noemt. Meer specifiek, het stukje hal tussen de voordeur en de rest van het huis.
 

ad.vanholten

Actieve deelnemer
15 aug 2012
192
107
Middelharnis
Welkom, zit zelf ook dagelijks achter een bureau, 0 opleiding en 0 ervaring in houtbewerken. Het diepe induiken en lekker gaan doen van simpele tot langzamerhand wat ingwikkelder projectjes.
en ieder projectje heeft weer een leermomentje...of meer :giggle:

Gr Albert
 
  • Leuk
Waarderingen: xplsvsplntd

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.496
344
Torhout, België
Welkom! De wil is er al, dus dat komt zeker goed. Velen hier zijn vanaf nul gestart met de hulp van internet, en meer specifiek dit forum. Als er vragen zijn, dan helpen we graag.
 
  • Leuk
Waarderingen: xplsvsplntd

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.