Spanklem met 4 hoeken

Hulpverlener

Actieve deelnemer
4 nov 2021
198
27
BoZ
hoi,
Ik zit na te denken over een frame spanner van de lidel deze kost maar €10. Maar ik vraag mij af of het een meerwaarde heeft . Normaal worden deze banden gebruikt voor lijsten , maar ok wil ze gebruiken om kistjes in te klemmen nadat ze zijn verlijmd. Heeft iemand ervaring met deze spanband.
 

DitchDeurne

Actieve deelnemer
15 okt 2015
395
114
Zuidoost Brabant
hoi,
Ik zit na te denken over een frame spanner van de lidel deze kost maar €10. Maar ik vraag mij af of het een meerwaarde heeft . Normaal worden deze banden gebruikt voor lijsten , maar ok wil ze gebruiken om kistjes in te klemmen nadat ze zijn verlijmd. Heeft iemand ervaring met deze spanband.
Heb er zo één maar je kunt er eigenlijk amper kracht op zetten, de band gaat dan slippen... dus eigenlijk niet echt geschikt om echt mee te klemmen, hooguit te gebruiken als extra handje als je alleen werkt zeg maar. Schilderstape is handig om goed uit te lijnen, en de lijm er niet uit te laten lopen, maar je zult dan alsnog moeten klemmen. Die Bessey KRE(V) zijn wel fijn maar misschien te lomp voor een kistje...
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.766
738
Enschede, Twente
Voor fijn werk als kistjes zijn Japanse lijmklemmen heel geschikt. Ze heten hatagane & zijn onder meer hier te koop:

 

Hulpverlener

Actieve deelnemer
4 nov 2021
198
27
BoZ
Heb er zo één maar je kunt er eigenlijk amper kracht op zetten, de band gaat dan slippen... dus eigenlijk niet echt geschikt om echt mee te klemmen, hooguit te gebruiken als extra handje als je alleen werkt zeg maar. Schilderstape is handig om goed uit te lijnen, en de lijm er niet uit te laten lopen, maar je zult dan alsnog moeten klemmen. Die Bessey KRE(V) zijn wel fijn maar misschien te lomp voor een kistje...
Bedankt
 

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.163
868
Ulvenhout
Ik heb een keer zo'n spanband met hoeken gekocht bij de Action voor weinig. Hier kan je erg veel kracht op zetten want hij heeft een gewone ratel20220202_152629.jpg. Het enige onhandige is dat de spanband erg lang is. Maar als ik er een stuk afknip zul je zien dat deze bij een volgend project net te kort is.....
 
  • Leuk
Waarderingen: MartijnEHV en mink

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.