soms zie je dingen die je eigenlijk niet nodig hebt, en zeker niet kunt betalen, maar toch, het jeukt wel een beetje

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.922
847
Oss
Laat het dan maar bij die jeuk blijven:cool:, want dan houd je de financiën tenminste een beet op orde:p
Vaak is het ook nog zo dat je het hebt gekocht en dan jezelf afvraagt wat moet ik er eigenlijk mee.:unsure::unsure:
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.100
2.612
Ze hebben al dat geld nodig om brandstof te kopen voor hun generator en propaan voor de verwarming.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.701
2.570
Gaanderen
Moest goed zoeken naar de prijzen. Ik moet zeggen dat ik het geen goede verkoopsite vind en dat ik de producten niet mooi vind. 850 dollar voor een 25 mm beitel en als ik het goed heb gelezen 2 jaar wachttijd.
Ik wacht wel tot de beitels van jaap er zijn. Die vind ik mooier.
 

LFlab

Post veel
7 mei 2018
967
308
Rosmalen
Kennelijk is blokhutten bouwen daar de nieuwe hobby voor snobs :)
Maar eh, als die man met zo'n slijptolletje dat zaagblad in stukken moet slijpen, dan duurt het wel twee jaar......
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
447
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
825 Dollar voor een 1" beitel en meer dan 1000 dollar voor een 2" beitel, met voor zover ik op de foto's kan zien, een relatief ruwe afwerking, (onbekend?) staal van zaagbladen! :oops: Ik volg ze al een tijdje, prijzen had ik me nog niet in verdiept.

Ik doe wat fout denk ik, beitels van nieuw, zuiver gereedschapsstaal waarvan de samenstelling exact bekend is, onder beschermende atmosfeer gehard en machinaal vlakgeslepen oppervlakken voor gemiddeld een tiende van die prijs! :) :ROFLMAO:

Het is wel een mooi concept, en blijkbaar is er een markt voor. Zou het gereedschap wel een graag in actie willen zien.
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
447
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Is het staal van zulk een zaagblad eigenlijk tot een aanvaardbaar niveau voor een beitel te harden?
Zolang het koolstofgehalte boven de 0,3% ligt, is het hardbaar. Dat is vrij eenvoudig te testen. Andere legeringselementen voegen allemaal hun typische eigenschappen toe. Misschien weten ze exact uit wat voor staal de bladen gemaakt zijn. Misschien laten ze het testen, bij zulke grote bladen kan een testje er wel vanaf. Feit is dat je van vrij basaal staal al gereedschappen kunt maken die goed zijn voor bepaalde toepassingen.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.701
2.570
Gaanderen
825 Dollar voor een 1" beitel en meer dan 1000 dollar voor een 2" beitel, met voor zover ik op de foto's kan zien, een relatief ruwe afwerking, (onbekend?) staal van zaagbladen! :oops: Ik volg ze al een tijdje, prijzen had ik me nog niet in verdiept.

Ik doe wat fout denk ik, beitels van nieuw, zuiver gereedschapsstaal waarvan de samenstelling exact bekend is, onder beschermende atmosfeer gehard en machinaal vlakgeslepen oppervlakken voor gemiddeld een tiende van die prijs! :) :ROFLMAO:

Het is wel een mooi concept, en blijkbaar is er een markt voor. Zou het gereedschap wel een graag in actie willen zien.
Hoewel ik het een slechte website vind. Gezien vanuit het standpunt van een oud ondernemer. Toch doen ze schijnbaar wel wat goed. Anders kan ik die prijzen en die levertijd niet verklaren. Levertijd van 2 jaar dan haak ik toch wel af. Wilco je maakt prachtige beitels probeer eens een "cult" rondom je brand te creeeren. Lastig want een goede website te maken is een ding maar om deze te vermarkten is een heel ander ding.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.701
2.570
Gaanderen
Ja wilco dat is het grootste probleem. Je moet te veel ballen hoog houden. Wil je echt "snel" groeien moet je alle multimedia mogelijkheden gebruiken. Ik ben zelf aan het kijken of ik dit allemaal wel wil/moet doen. Speel met de gedachte om een webshop te maken. Nu is dit maken/laten maken niet het probleem. De dingen die erachter zitten wel. Seo en dergelijke. Hoe maak je elk item zoekmachine vriendelijk etc etc. Facebook bijhouden, instgram, tiktok en wat er verder nog is. Zet je ze door naar andere verkoopkanalen zoals etsy. Ben je vaak een 30% kwijt. Soms heb je ook niet alles te zeggen over je prijspolitiek etc etc.
Site openen en wachten is er niet meer bij. Regelmatig bloggen werkt echt op de lange termijn. Maar een goede blog moet ook weer aan veel voorwaarden voldoen voor ie goed gevonden word. Ik had vroeger een reclameman die hier alles van wist maar dat alles kan nu voor een hobby webshop niet uit.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.