Zolang het koolstofgehalte boven de 0,3% ligt, is het hardbaar. Dat is vrij eenvoudig te testen. Andere legeringselementen voegen allemaal hun typische eigenschappen toe. Misschien weten ze exact uit wat voor staal de bladen gemaakt zijn. Misschien laten ze het testen, bij zulke grote bladen kan een testje er wel vanaf. Feit is dat je van vrij basaal staal al gereedschappen kunt maken die goed zijn voor bepaalde toepassingen.Is het staal van zulk een zaagblad eigenlijk tot een aanvaardbaar niveau voor een beitel te harden?
Hoewel ik het een slechte website vind. Gezien vanuit het standpunt van een oud ondernemer. Toch doen ze schijnbaar wel wat goed. Anders kan ik die prijzen en die levertijd niet verklaren. Levertijd van 2 jaar dan haak ik toch wel af. Wilco je maakt prachtige beitels probeer eens een "cult" rondom je brand te creeeren. Lastig want een goede website te maken is een ding maar om deze te vermarkten is een heel ander ding.825 Dollar voor een 1" beitel en meer dan 1000 dollar voor een 2" beitel, met voor zover ik op de foto's kan zien, een relatief ruwe afwerking, (onbekend?) staal van zaagbladen!Ik volg ze al een tijdje, prijzen had ik me nog niet in verdiept.
Ik doe wat fout denk ik, beitels van nieuw, zuiver gereedschapsstaal waarvan de samenstelling exact bekend is, onder beschermende atmosfeer gehard en machinaal vlakgeslepen oppervlakken voor gemiddeld een tiende van die prijs!![]()
Het is wel een mooi concept, en blijkbaar is er een markt voor. Zou het gereedschap wel een graag in actie willen zien.
of de prijzen. En dan zijn we weer bij #1Op he moment kan ik de vraag ook moeilijk aan dus de aantallen moeten eerst omhoog.