Er zijn al zoveel snijplank draadjes en toch vervelen ze nooit.
Met enige regelmaat maak ik ze ook, meestal zijn ze al vertrokken voor ik er foto's van heb gemaakt
Dit maal een plankje voor een collega van mijn vrouw
460x320x50
Het is een snijplank met veel kleuren en de naam moest er ook nog in
Nu kijkt dat heel snel erg druk en verdwijnt de naam in de massa van kleuren, daar moest dus iets aan gedaan worden
Ik maar eerst de inlay
Dit zijn delen amer. maple die al 25jaar in het huis van een goede vriend stonden

Dit is deel 1 van de inlay

En deel 2, amerikaans noten

De snijplank had ik langer geleden al gemaakt, verschillende houtsoorten w.o purper heart, padouk, noten etc

De inlay pocket frees ik eerst met een Vbit en daarna met een vlakke bit, dat geeft een mooier resultaat dan andersom

De inlay waarvan de rest weggezaagd, de resultaten lijken goed (maar zijn pas zeker na het schuren)

Een paar gangen door de vandikteschuurmachine
Alles sluit naadloos op elkaar aan

Terug onder de CNC machine word de 2e inlay uitgefreesd, hopen dat deze ook zo mooi gaat passen

Gevuld met noten en na 12 uur losgezaagd, ik laat de plank nog 24 uur extra liggen voor ik ga schuren
Ik kan geen kiertjes ontdekken dus het zit wel goed denk ik

En geschuurd.... dik tevreden
Nu even het eea fixen in de mancave zodat ik kan frezen, dan kan ik de randjes afwerken en de plank fijn schuren en dan oliën
Foto's van het eindresultaat volgen nog...

Met enige regelmaat maak ik ze ook, meestal zijn ze al vertrokken voor ik er foto's van heb gemaakt
Dit maal een plankje voor een collega van mijn vrouw
460x320x50
Het is een snijplank met veel kleuren en de naam moest er ook nog in
Nu kijkt dat heel snel erg druk en verdwijnt de naam in de massa van kleuren, daar moest dus iets aan gedaan worden
Ik maar eerst de inlay
Dit zijn delen amer. maple die al 25jaar in het huis van een goede vriend stonden

Dit is deel 1 van de inlay

En deel 2, amerikaans noten

De snijplank had ik langer geleden al gemaakt, verschillende houtsoorten w.o purper heart, padouk, noten etc

De inlay pocket frees ik eerst met een Vbit en daarna met een vlakke bit, dat geeft een mooier resultaat dan andersom

De inlay waarvan de rest weggezaagd, de resultaten lijken goed (maar zijn pas zeker na het schuren)

Een paar gangen door de vandikteschuurmachine
Alles sluit naadloos op elkaar aan

Terug onder de CNC machine word de 2e inlay uitgefreesd, hopen dat deze ook zo mooi gaat passen

Gevuld met noten en na 12 uur losgezaagd, ik laat de plank nog 24 uur extra liggen voor ik ga schuren
Ik kan geen kiertjes ontdekken dus het zit wel goed denk ik

En geschuurd.... dik tevreden
Nu even het eea fixen in de mancave zodat ik kan frezen, dan kan ik de randjes afwerken en de plank fijn schuren en dan oliën
Foto's van het eindresultaat volgen nog...

Laatst bewerkt: