Snijplank , kops en onder een hoek .

Willempie

Post veel
22 jan 2012
1.021
364
Alphen aan den Rijn
Weer wat nieuws voor mij , een kopshouten snijplank maar niet recht .
Houtsoorten : hard maple , noten , zebrano en padouk . Afgewerkt met druivenpitolie .
De afmeting ongeveer 25 x 35 cm en iets minder als 4 cm dik .
Met het schuin lijmen had ik meer problemen verwacht , maar dat viel mee en is goed gelukt .
Op de laatste foto zie hoeveel olie door de snijplank is gezakt , na 1 kant in de olie gezet te hebben .

Groeten Willem

IMG_4428.JPGIMG_4432.JPGIMG_4436.JPGIMG_4473.JPGIMG_4494.JPGIMG_4481.JPG
 
Laatst bewerkt:

Willempie

Post veel
22 jan 2012
1.021
364
Alphen aan den Rijn
Bedankt voor de positieve reacties .
Op de laatste foto zie hoeveel olie er doorheen is gezakt nadat er op 1 kant olie is gedaan .
Verbaasde mij hoeveel er door heen is gezakt .
De snijplank zit aan beide kanten goed in de olie .
Vind alleen jammer dat het zo donker word nadat er olie op zit .
De snijplanken die ik maak kun je aan beide kanten gebruiken , ik vind het zonde om er dopjes onder te maken .

Willem
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: hartvoorhout.jouwweb.nl

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.687
2.567
Gaanderen
In mijn beuken plankje is bijna 3/4 liter walnootolie gegaan. En ja 5 cm dik zo ongeveer, kopshout, dat duurt even voor die klaar is. Klaar was bij mij dat de olie er niet meer inzakte. Dit natuurlijk aan beide zijden.
 

boudewijn_de_bouwer

Actieve deelnemer
3 jun 2021
299
118
Zuid Holland
Bedankt voor de positieve reacties .
Op de laatste foto zie hoeveel olie er doorheen is gezakt nadat er op 1 kant olie is gedaan .
Verbaasde mij hoeveel er door heen is gezakt .
De snijplank zit aan beide kanten goed in de olie .
Vind alleen jammer dat het zo donker word nadat er olie op zit .
De snijplanken die ik maak kun je aan beide kanten gebruiken , ik vind het zonde om er dopjes onder te maken .

Willem
Eens qua donker worden. Ik heb mijn eerste planken (jij kent er een van :) ) met druivenpit gedaan. Alsof een roker ernaast heeft gezeten.
Heb nu osmo snijplankolie. Minder donker maar het is wel een laagje erop + erin, ipv alleen erin. ben er ook nog niet 100% gelukkig mee, maar wellicht teveel laagdikte. Als je wat olie wil proberen, laat ff weten, dan krijg je het blik mee :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.