Ik heb drie verschillende "snappy,s" in gebruik, afhankelijk van de klus:
Een simpele magnetische voor snel en licht schroefwerk, merk weet ik niet. Smal waardoor overal bruikbaar, maar de bitjes laten er snel in los, waardoor ze snel zoekraken. Snel wisselen van bitjes is handig bij dit ding.
Een vergrendelbare, die de bitjes echt vasthoud, voor schroeven en boren met boortjes met zeskantopname, vooral voor buiten als je bitjes in het gras kunnen vallen, erg irritant. Merk weet ik ook hier niet, maar ik gebruik dat ding al vijftien jaar, kwaliteit dus. Zowel voor erin als eruit moet er een ring ingedrukt worden, twee handen voor nodig, dus soms onhandig.
Een "draaibithouder" noem ik het maar, waar een houder in zit die aan de ene kant een bit vasthoudt en aan de andere kant een boortje. Schroeven/boren met minimaal wisselongemak. Ooit voor weinig gekocht in een opheffingsuitverkoop voor vijf euro, merk piranha. Werkt heel fijn bij het bouwen van tuinhekken-huisjes-steigerhouten meubels en zo. Wel erg groot en lomp, en er moet voor zowel in als uit een ring ingedrukt worden. Dit systeem zou perfect zijn als er zonder verdere handelingen gedraaid kon worden, nu toch weer twee handen nodig, ik kom vaak een hand te kort (een hand met schroefmachine, een hand voor draaien bitboording en een hand om het werkstuk vast te houden)
Verder heb ik mijn assortiment schroeven voor dagelijks gebruik teruggebracht tot een opnamemaat (torx 20) zodat ik bij een klus altijd aan een bitje genoeg heb.
Ondanks dit alles blijf ik op zoek naar het perfecte systeem, omdat alle systemen toch nadeeltjes vertonen. Zal eens kijken naar dat Festool systeem, maar ja, ik heb geen Festool centen

in de praktijk loop ik eerlijkgezegd toch vaak nog met twee machines te zeulen, een boren, een schroeven.
Groet, Rob.